Reklama

 

Reklama

  

 

 

 

 


TOP 10 - 2018

 1. P. Zeman  120b.

 2. L. Valdman   117b.

 3. L. Světinský   115b.

 4. O. Michael  104b.

 5. O. Svoboda  102b.

 6. H. Rieger 100b. 

 6. J. Sedlák 100b. 

 7. R. Pecina 95b. 

 8. J. Křeček 91b. 

 9. S. Šedivec 89b. 

 10. M. Křeček 88b.

 


Celkové bodování jednotlivých tříd

 

Vítězové skupin 2018

 
   
 SKUPINA A
 
 1.
L. Světinský
115b.

2.
Oliver Michael
104b.
   3.
Otto Svoboda
102b.

4.
Jiří Sedlák
100b.

5.
Robert Pecina
95b.
      SKUPINA B
 

1.
Pavel Zeman 120b.

2.
Lukáš Valdman
117b.

3.
St. Šedivec
89b.
    SKUPINA C
 
   1.
Jakub Křeček
91b.
   2.
Martin Křeček 88b.
   3.
A. Krammer
83b.

4.
Michal Vítek
82b.
    SKUPINA D
 

1.
Honza Rieger 100b.

2.
Petr Zelenka
87b.
   3.
Pavel Machulda
77b.
   4.
Günter Weiss
71b.
   5.
J. Siegert
70b.

Carboniacup a jeho druhé maďarské zastavení

07.07.2018


Carboniacup a jeho druhé maďarské zastavení

 

 

 

Již třetí letošní závod absolvovali závodníci Carboniacupu a to na známém autodromu Hungaroring, poblíž Mogyoródu a jednalo se už o letos druhé klání v Maďarsku, kam se účastníci přesunuli z Pannoniaringu. Hungaroring patří mezi prestižní autodromy, kde se kromě sérií FIA Truck, či WCTR jezdí již léta závody F1.

Celkem se maďarského závodu zúčastnilo pěkné pole 71 jezdců z mnoha evropských států, hlavně pak z Německa, Slovenska, ale i Bulharska, Maďarska a Srbska. Nejpočetnější co se týká počtu vozů byla skupina C prototypů a speciálních vozů, kde startoval například český specialista na závody do vrchu Milan Svoboda s Normou M20F, nebo Rakušan Karl Heinz Matzinger s Performerem, tedy vozem, který vzdáleně připomíná motokáry, nebo jejich silnější sestry superkarty. Carboniacup přivítal také pár závodníků ze Srbska na strojích Predator, měli sice menší účast než loni, ale za to může přehozený termín se závody na Silesiaringu.

Lutopol Racing Day tedy sliboval pěknou podívanou.

Skupina A upravených cestovních vozů měla přihlášených 17 vozů. V A2 si to mezi sebou rozdali Tomáš Honc a Jiří Zeman, přičemž pro zlatý věnec dojel Tomáš Honc s Hondou TypeR. V A3 do 3000ccm zvítězil tentokrát Němec Walter Förster na BMW M3, před Jiřím Majerem na Renaultu Clio a Miroslavem Látrem na BMW 130i. Třiapůllitrům dominoval Otto Svoboda s BMW M3, před Martinem Šípkem z BP Autosport a bronz odvezl dvoukolovou ztrátou Maďar Andrej Somogyi na VW Golf. Lubomír Světinský a Jiří Sedlák kralovali skupinám A5 a A6. Ve skupině A9, tedy té vůbec nejsilnější skupině s většími úpravami nad 3500ccm zvítězil Rakušan Michael Oliver na Porsche GT3, před krajanem Georgem Karnerem a Radkem Hortem s dalším Porsche. Libor Milota ani na Hungaroringu bednu neobjal, tak snad už prolomí smůlu v plánovaném dvojzávodu na Slovakiaringu.

 

  

 

V sériových vozidlech B2 do 2000ccm se utkali Pavel Zeman s Mazdou RX8, když pokořil Pavla Urbánka s Alfou.

Ve skupině B3 do 3000ccm zlato bral Ondřej Krupka na BMW 328, před Zdeňkem Čurdou s BMW 330ci a Petrem Moučkou na BMW. V B4 do 3500ccm vyhrál Lukáš Valdmann na BMW M3, druhý dojel Radek Zimmer na Lotusu Exige a bronzová příčka patřila Jiřímu Vaňkovi s BMW. V nejsilnější B5 si pro zlatý věnec dojel po dlouhé době Standa Šedivec s Corvette ZR01, před Tomášem Zabloudilem s dalším vozem Corvette a Milošem Mertou se Subaru Impreza.

Ve speciálních vozech skupiny C se představil také Karl Heinz Matzinger z Rakouska, sice se neumístil v konečném závodě, ale jeho Perfomer byl vidět. Jezdce známe jak z cestovních vozů, tak i ze Sports Car Challenge, čtrnáctistovky C1 patřily do režie Němců D. Hentschla, G.Kleinemeyera a T. Marggrafa. V C2 nad 1400ccm vyhrál Rakušan A.Krammer s Caterhamem Megabusou, před naším Liborem Neckařem na Ligieru JS53 Evo a Milanem Svobodou na Normě M20F, V C3 do 1600ccm zvítězil Ondřej Hejduk, před Tomášem Frankem a Jiřím Požárkem a v klasifikaci nad 1600ccm si souboj Caterham vs KTM X-Bow přivlastnil Jakub Křeček, před Janem Marečkem a bronzový skončil Martin Křeček na dalším Caterhamu.

 


 

Skupina D měla na Hungaroringu trochu slabší obsazení a celkový vítěz Honza Rieger měl proti silným dvoulitrům nevýhodu, protože maďarská trať svědčí rychlejším, nicméně i tak dokázal Honza Rieger vyhrát celkově a i v D1 pro 1400ccm formule s motocyklovým motorem. Na bednu ho ve skupině doprovodil Bulhar Petkov s Van Diemen a Polák Karol Laskowski s formulí BMW. Čtrnáctistovky s automobilovými motory patřili Němci Tobiasovi Möhringovi s formulí König a D3 do 1600ccm pak jeho krajance Jeanette Siegert na MT77. V soubojích dvoulitrových monopostů skupiny D4 chyběl Petr Zelenka, kterého nahradil Pavel Machulda a ten také zvítězil, před Němcem Günterem Weissem a Václavem Laušmannem.

 

 

Velký zlatý putovní pohár s pořadovým číslem IV, který je tradičně připraven pro jezdce, kteří musejí celkem 3x zajet nejrychlejší čas v závodě aby si pohár získali do svého držení, na něhož sbíráme byl pro lukrativitu autogramy slavných jezdců, si s podpisy od jezdců Paul Di Resta a Timo Glöck odnesl tentokrál Daniel Hentschel, který zajel nyní na Hungaroringu čas 1:47,098 a dále pak vlastní nejrychlejší čas z 17.7.2017 na Autodromu Most a 7.9. také z loňského Hungaroringu. Pohár tedy doputoval ke svému majiteli a pro závod na Slovakiaringu bude pro budoucí rychlé jezdce připraven nový.

 

 

Další díl přiláká jezdce na již zmíněný Slovakiaring 18.7. kde se pojede dvojzávod. Na Slovensku zase s Carboniacupem naviděnou.

Vláďa Rožánek a PET

Carboniacup team 2018