Reklama

 

Reklama

  

 

 

 

 


TOP 10 - 2019

 1. 

 2. 

 3. 

 4

 5. 

 6.  

 7. 

 8. 

 9. 

 10. 

Celkové bodování jednotlivých tříd

 

Vítězové skupin 2019

 
   
 SKUPINA A
 
 1.
   
   2.
   
   3.
   
      SKUPINA B
 

1.
   

2.
   

3.
   
    SKUPINA C
 
   1.
   
   2.
   

3.
   
    SKUPINA D
 

1.
   

2.
   
   3.
   

Rychlý okruh Slovakiaring trochu klouzal

30.07.2018

 

Ve skupině A junior do 1600ccm se s novým náčíním Fiat Punto 1600 představil Dušan Kouřil a měl díky malé konkurenci dvakrát zlato, stejně jako v A1 jedoucí Robert Pecina na Hondě. A1 jedou vozy do 1600ccm. Do 2000ccm ve skupině A2 bral dvě zlata Jiří Zeman s Hondou CRX. Ve skupině A3 do 3000ccm byla konkurence o poznání větší a dvě zlata odvezl ze Slovakiaringu Petr Majer ze stáje Mičánek Motorsport s Renaultem Clio, v první jízdě ho na stupně vítězů doprovodili Němec Walter Förster na BMW M3 a Karel Hrabáň s BMW 130i. Ve druhé jízdě si pro stříbro dojel Miroslav Látr na BMW 130i, před bronzovým Hrabáněm. Mezi 9 vozy v A4 do 3500ccm vládl oběma jízdám Jiří Procházka s BMW Z4, když v první jízdě zajel pro stříbro Michal Vítek s BMW M3 GTR a bronz patřil dosud vedoucímu Otto Svobodovi z Šenkýř Motorsportu na BMW M3. Druhá jízda přinesla stříbro Otto Svobodovi a na bronzový stupínek si polepšil Olaf Haeusner s BMW M3, když Michal Vítek do závodu neodstartoval. Ve skupině A5 pobral dvě zlata Lubomír Světinský s Ferrari 430 a jednou se radoval Jiří Sedlák s dalším Ferrari 550 ve skupině A6, když druhou jízdu nedokončil. Obdobně dopadl i Milan Valášek s Ginnetou G50 GTR ve skupině A8 do 3500ccm s většími úpravami. A7 pro vozy s většími úpravami do 2000ccm si dvakrát dojel pro zlato Němec Josef Dauerer s VW Scirocco. Skupina A9 - neboli dost bylo brambor pro Libora Milotu, ano konečně prolomil své neoblíbené 4 místo a tentokrát dvakrát ve skupině zvítězil s Porsche GT3. Dvě stříbra si vyjezdil Rakušan Michael Oliver s dalším Porsche GT3. V první jízdě dojel třetí Rakušan R.Luger s Oplem Omega DTM, ve druhé jízdě pro změnu jeho krajan T.Weberhofer s Omegou V8 Star. První jízdu nedokončil ani Boleslav Waszek s Lamborghini, ani Rudolf Machánek s Mercedesem GT3.

 

   

 


Ve skupině cestovních sériových vozů B1 do 1600ccm si odvezl dvě osamocená zlata Martin Bakeš s Hondou CRX. Ve dvoulitrech B2 se radoval dvakrát Pavel Zeman s Mazdou RX8 a jedno stříbro patřilo Martinu Čábelovi s Renaultem Clio. B3 do 3000ccm si dvakrát opanoval Tomáš Beneš na Alfě Romeo, před Ondřejem Kupkou na BMW. O třetí místa se podělili Lukáš Kaňka s Alfou Romeo a Zdeněk Čurda s BMW M3.

 


 

B4 do 3500ccm si dvakrát bronzový pohár vyjel Radek Zimmer s Lotusem Exige. A první a druhé místo si prostřídali Martin Hanzl na Hondě Civic a Lukáš Valdmann s BMW M3. V nejsilnějších strojích B5 nad 3500ccm si první zlato ukrojil Standa Šedivec s Corvette ZR01, před Miroslavem Beerem se Subaru Impreza a Lubošem Sázavou s Porsche 911. Druhý závod měl však jiný průběh a zvítězil v něm Miroslav Beer, před Sázavou a Šedivcem.

 

 

Skupina C pro prototypy a speciální vozy absolvovala svůj závod společně s formulemi skupiny D avšak s odděleným startem.

Ve speciálech C1 do 1400ccm zvítězil v první jízdě bývalý mistr Rakouska cestovních vozů Karl Heinz Matzinger s vozem Performer, kterého známe i Mostu, kde dříve startoval ve Sports Car Challenge. Druhý skončil Carlo Chermaz z Itálie s Performerem a třetí Rakušan G.Hatz s Revolutionem, tedy vylepšenou konstrukcí Pacemakerů. Druhou jízdu vyhrál Chermaz, před Matzingerem a Australanem Troy O´Brienem.

C2 nad 1400ccm pro vozy Praga, Norma, Osella nebo upravené Caterhamy přinesla jen jedny body pro Rakušana W.Maurera s Caterhamem Hayabusa, když druhý závod už žádný vůz C2 neabsolvoval. V C3 pro Caterhamy, Lotusy 7, či Kaipany si na nejvyšší stupínek stoupnul v obou jízdách Michal Vítek. V první ho pak na stupních doplnili Jakub Kirchner a Ondřej Hejduk, ve druhém klání si stříbro zasloužil Tomáš Frank, před Jakubem Kirchnerem, všichni startovali na Caterhamech. Ve skupině C4 nad 1600ccm si pro body dojeli Martin a Jakub Křečkové, před Janem Marečkem s KTM X BOW, ve druhé jízdě se o zlato postaral Jan Mareček, před Jakubem a Martinem Křečkovými.

 

 


 

Formulím mnoho nesvědčili mokré podmínky. Honza Rieger dokázal jednu jízdu D1 na 1400ccm s motocyklovými motory vyhrát, druhou však bohužel nedokončil. Jeho nový konkurent s vozem Gloria Tomáš Mohelnický také odváží zlato a jednu nedokončenou misi. V D4 do 2000ccm zvítězil při své premiéře ve stáji Effective Racing Petr Zelenka s formulí Renault, před Pavlem Machuldou a Günterem Weissem na stejných vozech. Ve druhém klání odvezl zlato pro změnu s náskokem 7,5s Machulda a druhý skončil Petr Zelenka, bronz opět patřil Günteru Weissovi. Ve skupině D5 se letos poprvé objevil závodní vůz formule nad 2000ccm a dvakrát si tedy zlato odvezl Němec Thomas Dehnel s formulí F4.

 



Absolutě nejrychlejší časy z obou závodů zajeli tito jezdci:

  1. Karl Heinz Matzinger 2:10,358

  2. Petr Zelenka 2:11,131

  3. Gottfried Hatz 2:11,247

 

 

 

Další klání Carboniacupu uvidí fanoušci motorsportu na domácí trati v Mostě 15.8., tak přijďte zafandit, protože mostecké klání patří k těm nejnabitějším startovkám. S vůní benzínu v Mostě nashledanou.

 

Vláďa Rožánek a PET

Carboniacup 2018