Reklama

 

Reklama

  

 

 

 

 


TOP 10

 1. B. Kranzlmüller  42b.

 2. J. Rieger    40b.

 2. P. Morávek  40b.

 2. M. Oliver    40b.

 3. F. Zelenský   36b.

 3. V. Smejkal   36b.

 4. M. Beer  35b.

 4. T. Honz  35b. 

 4. W. Maurer  35b.

 4. G. Hatz   35b.

 5. V. Laušman  33b.


 

Celkové bodování jednotlivých tříd

 

Vítězové skupin

 
   
 SKUPINA A
 
   1.
Michael Oliver
40b.

1.
Petr Morávek
40b.
 2.
Vít Smejkal
36b.

3.
Andre Mašek
32b.

4.
Vít Martinovský
27b.
   5.
Walter Forster
21b.
      SKUPINA B
 

1.
Tomáš Beneš
36b.

1.
Zdeněk Čurda
36b.
   2.
Miroslav Beer
35b.

2.
Tomáš Honz
35b.

3.
Radek Zimmer
22b.

3.
Tomáš Ferčák
22b.
    SKUPINA C
 

1.
B. Kranzmüller
42b.
   2.
Wolfgang Maurer
35b.

2.
Gottfried Hatz
35b.

3.
Marek Bláha
32b.

4. Martin Křeček
30b.
    SKUPINA D
 

1.
Jan Rieger
40b.

2.
Filip Zelenský
36b.

3.
Václav Laušman
33b.

4.
Günter Weiss
27b.
       

March 812 okořenil Carboniacup v Mostě

16.08.2016

March 812 okořenil Carboniacup v Mostě
 
 
 
 

Carboniacup letos zavítal již podruhé do svého domácího prostředí na autodrom do Mostu kam bylo k závodu přihlášeno a přijato 71 aut. Oproti loňským srpnovým teplotám se teploměr chlubil spíše vlažnou ručičkou a některé jízdy dokonce opláchl déšť.

Garantem závodu v Mostě se stala firma Louda Auto,která Vám v pěti regionálních městech Poděbrady, Pardubice, Kolín, Liberec, Teplice a jedenácti značkových autosalonech nabízí služby při autorizovaném prodeji a autorizovaném servisu vozu koncernu Volkswagen Group, značek Škoda, Audi, SEAT, Volkswagen osobní a užitkové vozy a další nekoncernové značky Mazda, Ford a Hyundai.

Mezi vozy zaujal vůz March 812 HSS Audi Turbo Can Am. Do Mostu se s ním přijel ukázat Adam Klus, který se věnuje spíše kopcovým závodům, ale tento vůz má historii především v Interserii, kam ho v 80-tých letech nasadil úspěšný závodník Karl Hasenbichler a spolu s Miroslavem Adámkem a Maďarem Kissem zkoušeli své štěstí ve druhé, tedy slabší divizi Interserie, která v minulosti nejenže dokázala přivézt do Mostu krásná auta, ale také řádně zaplnit divácký svah. Do skupiny C se pak přihlásily další dva vozy, tzv. prototypy Performer, které mají svým vzezřením spíše blíže k motokárám a tyto vozy získávají v Evropě na popularitě. Do Mostu s nimi přijel Peter Elkmann a Thomas Marggraf, Gottfried Hatz a Hanno Lichtschlag.

 


 

 

 

 

 

 

 


 

Po ranní rozpravě s jezdci, administrativní a technické přejímce se mohlo začít trénovat. Celkem byli k dispozici dva tréninky po 20minutách pro každou skupinu.

Skupina A upravených cestovních vozů byla rozdělena dvě, A a A+ rozdělených dále podle objemu motorů, protože se sešel velmi slušný počet startujících. Kvalifikaci která se jela na 25minut, v celé A skupině vyhrál Němec Olaf Hauesner, před krajanem Walterem Forsterem na BMW M3 a Vítem Martinovským se Civicem TypeR. Silnější A+ zvítězil v kvalifikaci Radek Hort na Porsche, před Lukášem Urbanem na Ultima GTR a Michalem Petrů s Lamborghini Gallardo. Ve skupině B sériových cestovních vozů se mezi dvanácti vozidly nejlépe v kvalifikaci zhostil náčiní Lukáš Valdmann na BMW M3, před Liborem Milotou na Corvette Z06GT a třetí místo na startu si vyjel Tomáš Honz na VW Scirocco. Milota pak v závodě startoval již se svým Nissanem GTR. Ve skupině C speciálních vozů si vyjel pole positions trochu překvapivě Radim Havlík s KTM X-bow, před Adamem Klusem na HSS March 812 Audi Turbo Can Am a třetí místo na roštu patřilo Rakušanu Andreasi Krammerovi na Caterhamu Megabusa. Performery absolvovali kvalifikaci i závod s formulemi, ovšem v kvalifikaci měli na poháry hodně daleko. Skupinu D formulových vozů ovládl v kvalifikaci Jan Rieger s Forimem Honda, před Václavem Šafářem s Tomisem 03 a Filipem Turkem na Van Diemen. Nováček Pavel Nedobitý skončil s Tomisem 02 na pěkném pátém místě.

 

 

Závod skupiny A vyhrál celkově Walter Forster z Německa na BMW M3. V A0 určené pro juniorské jezdce zvítězil osamocený Matěj Chabr s VW Golf, V A1 zvítězil opět Jiří Míka s Citroenem, před Josefem Mlejnkem na Favoritu a třetí dojel s novým motorem Petr Zelenka se Suzuki Swift. V A2 zvítězil Vít Martinovský, před Petrem Pánkem, oba na Hondách TypeR a třetí skončil Jiří Kirchner se Škodou Octavia Cup I. V A3 zvítězil Forster, před krajanem Uwe Schäfferem na BMW M3. V A4 zvítězil další z Němců Olaf Haeuener na BMW M3, před Dominikem Jechem na BMW Z3M a Vladanem Pitelem na dalším BMW M3. A5 dojel pro vítězství Miloš Merta se Subaru Impreza STi.

A+ neboli závod silnějších áček opanoval celkově Michael Oliver s Porsche. Klasifikaci A8 vyhrál Vít Smejkal z Litvínova na Škodě Octavii, před Petrem Suchomelem na Renaultu Megane Trophy a Milanem Valáškem na Ginettě G50 GTR. Skupinu A9, tedy ty vůbec nejsilnější stroje, které se ve skupině A prezentovali, vyhrál Michael Oliver s Porsche, před Lukášem Urbanem na Ultimě GTR a Radkem Hortem s Porsche. Lamborghini Gallardo tentokrát na bednu nedosáhla, když Michal Petrů pro závadu odstoupil a druhý jezdec Michal Polák skončil pátý.

 


Do skupiny B sériových vozů přijelo pěkných dvanáct jezdců. V B1 skončil první Luboš Sázava s BMW M3, B3 vyhrál Zdeněk Čurda na BMW 330i, před Tomášem Benešem na Alfě Romeo a Janem Zubatým na Citroenu DS3. V B4 zvítězil Zbyněk Čurda na BMW M3 E36, před Lukášem Valdmannem a Jiřím Vaňkem na BMW. V B5 dojel nejlépe Libor Milota na Nissanu GTR, před Bolesalvem Waszkem na Corvette ZR01, Standa Šedivec který před závodní střelbou, dal přece jen přednost závodům v Mostě bohužel závod nedokončil, kdy se svým vozem vyjel z tratě a již nepokračoval.

Skupina C speciálních vozů měla vozy ve dvou závodních jízdách, protože Performery a Pacemakery v C1 startovaly s formulemi. V C1 tak zvítězil Peter Elkmann, před T.Marggrafem na Performerech a třetí dojel H.Lichtschlag na Pacemakeru K4. V C2 zajel lépe A.Krammer s Caterhamem, který tak udolal i Adama Kluse na HSS March Audi turbo Can Am, tedy historií vonící auto z Interserie, která díky drahým poplatkům zmizela v zapomění závodních autodromů. V C3 vyhrál obhájce loňského celkového prvenství Carboniacupu Michal Rejman, před Markem Bláhou a Jakubem Kirchnerem na Caterhamech, v C4 se mezi vítězného Jakuba Křečka a třetího Martina Křečka dokázal vklínit na druhou příčku Rakušan Bernhard Kranzmüller. Poslední skupina C5 patří vozům KTM X-bow a zde Radim Havlík zvítězil, před Janem Marečkem, který měl na KTM svou premiéru.

 

 

Závod formulových vozů skupiny D přinesl na start kromě již zmíněných strojů Performer a Pacemaker ze skupiny C1, hned 4 vozy formule Renault 2,0, historické Estonie, nebo vozy s motocyklovými motory. S těmi startoval nejlépe Vašek Šafář s Tomisem 03, před Janem Riegerem na vlastní konstrukci Forim Honda a Filipem Turkem na Van Diemen stáje Chabrmotorsport. Mezi automobilovými motory do 1400ccm zvítězil osamocený nováček Pavel Nedobitý s Tomisem 02, skupinu pro vozy do 1600ccm opanovali Němci Frank Thallmann, Heiko Werner na Estoniích a Heinz Siegert s východoněmeckou konstrukcí MT77. Skupina formulí D4 do dvou litrů skončila kořistí stáje Effective s Vladimírem Netušilem, když porazil Němce Güntera Weisse a Karla Hrabáně.

Absolutně nejrychlejší čas v závodě zajel Andreas Krammer a jeho jméno tedy bude zapsáno na už třetí putovní pohár, který tímto putuje na další dvojzávod na SlovakiaRing, kdy zatím nemá svého držitele. Podmínkou je zajet nejrychlejší čas 3x a ti ho ho již získali do držení dále pak 5x. Nyní zde v nejvetší šanci má Gottfried Hatz na Pacemakeru, který je zde již zapsán 2x. Pokoří tedy čas i na SlovakiaRingu potřetí?

Kompletní výsledkový servis naleznete zde.

Skupinu A vede celkově Jiří Mika s Citroenem, B Zdeněk Čurda na BMW 330si a C+D pak Michal Rejman na Caterhamu.

Po Mostu následuje zahraniční závod, tedy poslední v této sezóně a to na Slovakiaringu v blízkosti Dunajskej Stredy, kam se jezdi vydají 8.9. ke dvěma závodním jízdám, stejně tak jako při již letošní první návštěvě Carboniacupu na tomto slovenském okruhu.

Těší se na Vás Vláďa Rožánek a Carbonia tým 2016.