V rámci Carboniacupu se letos představila široká škála různých vozů, formulí a závodních speciálů s jezdci již zkušenými, teamy známých jmen i začínajícími jezdci. Celkově se do cupu přihlásilo 214 jezdců z dvanácti států (Česko, Německo, Rakousko, Polsko, Slovensko, Maďarsko, Itálie, Švýcarsko, Chorvatsko, Francie a Holandsko, Belgie) což je velmi pěkné číslo na dvanáctý ročník mezinárodních amatérských okruhových závodů.
Nejvíce obsazenou skupinou v tomto roce byla skupina A, kam se přihlásilo celkově 92 závodních vozů, v seriové skupině se nám zúčastnilo 39 závodníků, ať už to byli uplní nováčci nebo zkušený závodníci, byli v každém závodě perfektně připraveni a ukázněni, a i zde se bylo na co dívat. Další skupina, která je určena pro speciální vozy jako jsou vozy Pacemaker, Performer, Caterham, KTM-XBow a jiné sportovní verze, zde se přihlásilo celkem 39 jezdců. Ve formulové skupině jezdilo letos celkem 44 jezdců, objevili se i národní formule tato královská skupina se velmi rozšířila.
Úplné zakončení sezóny teprve chystáme - slavnostní vyhlášení proběhne tak jak jste zvyklí a zakončíme sezónu odpočinkem a zábavou všichni společně tak jako předloni, na hotelu Orea Resort HORAL hotel ve Špindlerově Mlýně, v sobotu dne 3.12.2022 kde začneme od 16:00h, zde budete moci společně s námi převzít zasloužená ocenění, oslavit a pobavit se s přáteli, bude připravené občerstvení ve formě výborného rautu a dortu, také zábava na ukončení sezóny ve formě soutěže na profi simulátoru, který doveze RECART SIM RACING. Na tento večer pozveme do kapacity sálu a stolů nejen vítěze skupin vypsané níže, ale i všechny jezdce, kteří se zúčastnili nebo kteří chtějí jet s námi další ročník Carbonia cupu. Také sponzory a všechny co se podíleli na fungování cupu. Zde se dozvíte nové informace s otevřenou diskuzí o další sezóně, odnesete si ceny a hlavně se pobavíte s přáteli nejen o závodech v příjemné atmosféře před zimní přestávkou. Všichni obdržíte pozvánky emailem.
Celkové
bodování skupin – zde ve skupině A ze všech letošních
jezdců se s nejvyšším počtem bodů umístil na první pozici Pavel Zeman se
148b., na druhé příčce se umístili dva jezdci se stejným počtem bodů a to Walter Forster a Wolfgang Luber se 147b., a na třetí pozici je Martin Toth se 131b.
Ve skupině B ze všech letošních jezdců se umístil na prvním místě Radek Zimmer, který se stal také absolutním vítězem celého seriálu za rok 2022, kdy po sečtení všech bodů získal nejvyšší počet ze všech a to 183b. Gratulujeme :-) na druhé příčce se umístil Rado Obrtal se 182b. a na třetí pozici se umístili opět dva jezdci se stejným počtem bodů David Drugda a Miloš Merta se 181b.
Ve
skupině C ze všech letošních jezdců se s nejvyšším
počtem bodů umístil na prvním místě Jakub Křeček se 180b., na druhé
příčce se umístil Daniel Hentschel se 162b.
a na třetí pozici je Jürgen Kapeller se
139b.
Ve skupině D ze všech letošních jezdců se s nejvyšším počtem bodů umístil na prvním místě Honza Rieger se 141b. Na druhé příčce se umístil Ralf Gläser se 139b. a na třetí pozici je Frank Thalmann se 132b.
První obrovský Putovní pohár získal hned na začátku sezón roku 2012,2013-2014 po prvním závodě v roce 2014 Filip Zelenský, který si jej odnesl po zajetí celkem 3 nejlepších časů zajetých v závodě. Připravený nový Putovní pohár II., který se pro navýšení hodnoty a prestiže pro jezdce, snažíme vždy při motoristických akcích nechat podepsat významnou osobností z motorsportu, putoval nezískaný po sezoně 2015 do dalšího ročníku. Hned tři jezdci měli šanci si jej nárokovat po souboji na prvním závodě sezóny 2016. Kdy si jej po boji odnesl po prvním závodě Dennis Waszek.
V pořadí třetí putovní pohár po zbytek roku 2016 zůstal nezískaný a putoval do sezóny další roku 2017. Pro atraktivnost na nový pohár jsme na něj získali další jména s podpisy a to Mick Schumacher, Jochen Hahn, Frankie Vojtíšek, Gerhard Ittner a Tomáš Pekař. Tento pohár III. si odnesl poté Vladimír Netušil po zajetí celkem 3 nejlepších časů zajetých v závodě. Nově do sezony 2018 byl připraven v pořadí již čtvrtý putovní pohár, který si po třech nejrychleji zajetých časů odnesl Daniel Hentschel a poté hned také pátý pohár i Karl Heinz Matzinger. V sezoně 2019 a tedy pohár s číslem VI. si odnesl po závodě v Lausitzu Szymon Urbaniak. Další v pořadí VII. si odnesl Lubomír Světinský a poslední VIII., který zdobil originální autogram jezdce F1 Emersona Fittipaldiho si při posledním závodě v Mostě odnesl Honza Rieger. Putovní pohár s číslem IX. si odnesl po posledním závodě v Mostě jezdec Daniel Hentschel, který již splnil podmínku podruhé a to zajetí nejrychlejšího času 5x, jeho pohár zdobí originální autogram od dvojnásobného mistra F1 z let 1998 a 1999 Mika Häkkinena.
Putovní pohár s číslem X. je připraven a poputuje do třinácté sezony roku 2023.
12.4.2015 Dennis Waszek (Autodrom Most)
12.4.2015 Aleš Jirásek (Slovakia Ring)
6.7.2015 Luděk Dostál (Lausitzring)
5.8.2015 Dennis Waszek (Autodrom Most)
14.9.2015 Václav Šafář (Slovakia Ring)
11.10.2015 Václav Šafář (Autodrom Most)
10.4.2016 Dennis Waszek (Autodrom Most)
9.5.2016 Gottfried Hatz (Slovakia Ring)
5.6.2016 Gottfried Hatz (Hungaroring)
4.7.2016 Dennis Waszek (Lausitzring)
10.8.2016 Andreas Krammer (Autodrom Most)
8.9.2016 Vladimír Netušil (Slovakia Ring)
9.10.2016 Peter Elkmann (Autodrom Most)
9.4.2017 Peter Elkmann (Autodrom Most)
15.5.2017 Vladimír Netušil (PannoniaRing)
8.6.2017 Vladimír Netušil (Slovakia Ring)
17.7.2017 Daniel Hentschel (Autodrom Most)
10.8.2017 Filip Zelenský (Lausitzring)
7.9.2017 Daniel Hentschel (Hungaroring)
15.10.2017 Andreas Fiedler (Autodrom Most)
15.4.2018 Peter Elkmann (Autodrom Most)
14.5.2018 Honza Rieger (Pannonia Ring)
11.6.2018 Daniel Hentschel (Hungaroring)
18.7.2018 Karl Heinz Matzinger (Slovakia Ring)
15.8.2018 Karl Heinz Matzinger (Autodrom Most)
24.9.2018 Karl Heinz Matzinger (Silesia Ring)
14.10.2018 Roman Hoffmann (Autodrom Most)
7.4.2019 Szymon Urbaniak (Autodrom Most)
22.5.2019 Matěj Kácovský (Slovakia Ring)
12.6.2019 Karl Heinz Matzinger (Pannonia Ring)
17.7.2019 Szymon Urbaniak (Autodrom Most)
12.8.2019 Szymon Urbaniak (Lausitzring)
11.9.2019 Lubomír Světinský (Slovakia Ring)
13.10.2019 Szymon Urbaniak (Autodrom Most)
11.6.2020 Lubomír Světinský (Autodrom Most)
16.7.2020 Honza Rieger (Lausitzring)
5.8.2020 Lubomír Světinský (Slovakia Ring)
11.10.2020 Daniel Hentschel (Autodrom Most)
4.5.2021 Szymon Urbaniak (Slovakia Ring)
9.6.2021 Honza Rieger (Pannonia Ring)
17.7.2021 Daniel Hentschel (Autodrom Most)
4.8.2021 Markus Ameseder (Slovakia Ring)
20.9.2021 Honza Rieger (Lausitzring)
17.10.2021 Honza Rieger (Autodrom Most)
3.4.2022 Daniel Hentschel (Autodrom Most)
5.5.2022 Daniel Hentschel (Slovakia Ring)
7.6.2022 Jan Wagenknecht (Lausitzring)
6.7.2022 Daniel Hentschel (Autodrom Most)
9.8.2022 Honza Rieger (Pannoniaring)
15.9.2022 Daniel Hentschel (Slovakia Ring)
16.10.2022 Daniel Hentschel (Autodrom Most)
Vítězové v jednotlivých skupinách do 5.místa, s největším počtem bodů, kteří splnili účast na více jak polovině z letošních odjetých závodů (5x) ale také zároveň na 4 závodních dnech:
Ve skupině A - ve které jezdí upravené cestovní vozy
Ve třídě A1.3 s obsahem do 1300 ccm se umístil na 1.místě jezdec Thomas Roth s vozem Lada a teamu RAS Motorsport.
Ve třídě A s obsahem do 1600 ccm se na 1.místě umístil zaslouženě jezdec Jiří Mika s vozem Citroen Saxo za team Autoklub Mělník, 2.místo bere Miroslav Pešek s vozem Ford Fiesta jezdící za team Zeknova Czech.
S
obsahem do 2000 ccm se na 1.místě umístil suverénně jezdec Pavel Zeman s vozem Mazda RX8 z teamu Zeman Racing, 2.místo patří Gustavu Niedelskému na BMW jezdící za team F-DRIVE, ze stejného teamu Zeman Racing patří také 3.místo Jiřímu Zemanovi jedoucímu na Hondě CRX, 4.místo bere Miroslav Beer a 5.místo Mirek Pribula.
S obsahem motoru do 3000 ccm se v této skupině umístili následující jezdci, na zlatém 1.místě se umístil jezdec Olaf Haeusner jezdící s vozem BMW za team HS Motorsport. Stříbrné 2.místo má letos Walter Forster ten má taktéž vůz BMW jezdící za team Forster Motorsport, následující 3.místo získal Dalibor Vopat s vozem Audi A3 z teamu Technik Depo Tvršice, a 4.místo má Miroslav Pešek ml. také s vozem BMW z teamu Zeknova Czech a 5.místo bere Thomas Fellner.
S obsahem motoru do 3500 ccm se v této skupině umístili tito tři jezdci, 1.místo vybojoval Martin Toth s vozem BMW jezdící za team Driving Academy Racing, stříbrné 2.místo má Riccardo Müller s vozem VW Scirocco z teamu RTM for Racing a bronzové 3.místo náleží Tomáši Zabloudilovi taktéž na voze BMW jedoucí za team Devils Garage.
S
obsahem motoru nad 3500 ccm se v této skupině umístili tito dva
jezdci, 1.místo má Wolfgang Luber na Ferrari z teamu El Lobo a 2.místo bere Gerd Forster na BMW z teamu Forster Motorsport.
Další skupina spec. vozů s obsahem motoru do 2000ccm, zde se umístili tito: 1.místo Günter Stubenrauch s vozem VW Scirocco za team Wildsauracingteam a 2.místo má Matěj Chabr na voze VW Golf 3 za team Chabrmotorsport.
Poslední skupinu závodních spec. vozů nad 3500ccm uzavírají tito jezdci 1.místo má Tomáš Miniberger z teamu RTR Projects na voze KTM GTX, 2.místo má Christian Arnold s vozem KTM X-BOW GT4 z teamu Arnold, 3.místo má Matthias Stark jezdící za team HKC Academy na voze Porsche GT4 a posledním 4.místem uzavírá skupinu A jezdec Pavel Sovička na voze Corvette Z06 GT z teamu Lukamotorsport.
Skupina B - ve které bojují jezdci se sériovými vozy
Ve třídě s obsahem motoru do 1600 ccm se na 1.místě umístil David Drugda s vozem Swift Sport z teamu DD Cars KV, 2.místo bere Jiří Zeman st. s vozem Honda CRX z teamu Zeman Racing a 3.místo uzavírá Jiří Bárta jedoucí za team Easydrive Racing team a vůz Citroen.
Ve třídě s obsahem motoru do 2000 ccm se umístil na 1.místě Miloš Merta, jedoucí na Subaru, stříbrné 2.místo patří Michalu Zimmerovi, který má vůz Civic TypeR a jezdí za team Spirit711, 3.místo bere Josef Vágner na Toyotě GT86, 4.místo patří Liborovi Šajnerovi taktéž s Toyotou GT86 jedoucí za team Cadero Tuning a 5.místo bere Ivo Štajdl s vozem Alfa Romeo jezdící za team Chabrmotorsport.
Další je skupina sériových vozů s motory do 3000 ccm, zde jí obsadili tito nejlepší jezdci: zlaté 1.místo zaslouženě vybojoval Ondřej Zahradníček který jezdí na BMW za team GT Servis. Krásné 2.místo náleží Tomáši Benešovi na Alfě Romeo z teamu Elba Racing a 3.místo vybojoval Milan Zubatý na Fordě Fiesta z teamu Pozdní Sběr.
Předposlední skupinu vozů s obsahem do 3500ccm obsadili jezdci: 1.místo vybojoval Radek Zimmer na voze Lotus Exige z teamu Spirit 711, stříbrné 2.místo má Ondřej Frič také na Lotusu a team Cadero Tuning a 3.místem uzavírá tuto skupinu Petr Koutský na Mazdě MX5 a team AK Kolín.
Nejsilnější skupinu vozů s obsahem nad 3500ccm uzavírají tito: 1.místo Josef Hrdlička na voze Porsche GT3 jedoucí za team Hrdla Motorsport a 2.místo získal letos Pavel Sovička který si odveze ocenění se svým vozem Lotus Exige Cup z teamu Lukamotorsport a 3.místo má Jiří Urban s vozem Alfa Romeo Giulia a team SPINE CZ.
Novou skupinu B6 - Abarth cupu, kde jezdí zcela totožné vozy Fiat Abarth a zde si ocenění odvezou zaslouženě: 1.místo Rado Obrtal z teamu TeatrO Racing a 2.místo Gabriel Steiner z teamu Autosport Szilágyi.
Skupina C - ve které jezdí vozy speciální
Zde se ve třídě speciálů s obsahem motoru do 1400 ccm umístili: zlaté 1.místo tímto získává Daniel Hentschel z teamu Hentschel Trans Racing a vozem Performer, další 2.místo obsadil Markus Hofer z teamu Stonek Racing na voze Performer, 3.místo má Markus Ameseder na voze Performer jezdící za team ZKW Racing a 4.místo má Sven Kahnt z Pacemakerem z teamu Kahnt Motorsport.
Ve třídě se silnějšími speciály s obsahem motoru nad 1400ccm obsadili tito jezdci: 1.místo získal Jürgen Kapeller na Radicalu jedoucí za TIBS Racing, 2.místo má Jiří Švec na Peugeot THP Spider z teamu VCC Kolín a 3.místo získal Rudolf Schöflinger s Radicalem z teamu RM Racing.
Další je velmi obsazená třída slabších Caterhamů do 1600ccm, kde jsou následující vítězové – zlaté 1.místo letos patří a vybojoval Marek Bláha jezdící za team IVT, stříbrné 2.místo získal Marek Svačinka z teamu GEROtop, bronzovou pozici tedy 3.místo má letos Simone Aglietti jezdící za team Lucky Bastard.
Silnější
vozy Caterham s obsahem motoru nad 1600 ccm opanoval 1.místem jezdec Jakub Křeček který jezdí za team Cutlass, stříbrné 2.místo náleží Martinu Křečkovi také z teamu Cutlass, 3.místo má Jakub Kirchner z
teamu IVT.
Poslední skupinu určenou pro vozy KTM X-BOW uzavírá vítěz 1.místa Jan Mareček z teamu RTR Projects a 2.místo bere Miroslav Šimon z MR Racing.
Skupina D - třída formulí
Zde se ve skupině formulí s obsahem do 1400ccm a motocyklovým motorem umístil pouze jeden jezdec a tedy 1.místo vybojoval Markus Dietze na F-BMW za team GF Motorsport.
Ve skupině formulí s obsahem do 1400ccm a automobilovým motorem
se umístili: jezdec Hartmut Heidicke s vozem Tark-Kavor jezdící za team Heidicke Motorsport a 2.místo náleží Detlefu Schulzovi na formuli Estonia 21M.
Další obsazená skupina formulí s obsahem do 1600ccm, zde si 1.místo vybojoval polský závodník Thomas Wazynski na voze Renault Campus, 2.místo patří německému jezdci Nils Holger Wilmsovi za team Wilms s formulí Melkus 90 a 3.místo má také německý závodník Niklas Meisenzahl s ADAC formulí jezdící za team Brand and Puttkammer Racing.
Předposlední obsazenou skupinu formulí Renault s obsahem do 2000ccm, vyhráli tito jezdci: 1.místo Honza Rieger z teamu Rieger Motorsport na své Glorii C8F, 2.místo odváží Iliev Tsvetan z teamu Chabrmotorsport, 3.místo bere jezdec Lubomír Škarda z teamu Skardis Motorsport, 4.místo si odveze Radek Kroupa a 5.místo má Henry Clausnitzer na formuli Ford.
Poslední skupinu s obsahem nad 2000ccm uzavírají vítězové: 1.místo Ralf Gläser za team RG Racing, 2.místo bere Ralf Bürger za team BIC Racing a bronzové 3.místo má Frank Thalmann za team Jacky Racing, všichni jedoucí na formuli F4.
Skupiny, které zde nebyli uvedeny, byli sice hojně obsazeny, ale zde žádný ze zúčastněných jezdců nesplnil podmínku uvedení do celkového bodování.
Ostatním jezdcům velmi děkujeme za účast, zároveň doufáme, že si skvěle zazávodili, odnesli si alespoň zážitky, nabrali zkušenosti, zdokonalovali jezdecké umění i techniku a získali poháry nebo ceny z některého ze závodu. Těšíme se na Vás v dalším roce.
Nyní se již chystá uvedený závěrečný ceremoniál s vyhlášením nejlepších a vše směřuje k přípravě vozů a organizace na příští ročník. Veškeré informace k danému dni budou uvedené výše v článku zde na stránkách.
V zimní přestávce bychom chtěli opět po dvouleté pauze organizovat motokárové vytrvalostní závody na třech možná i čtyřech různých tratích o hlavní výhru soudky piva a uzené selátko, informace budou včas zveřejněny a bude možno se zase se svým teamem přihlásit.
Na závěr bychom chtěli moc poděkovat celému organizačnímu teamu a pozvat je také na vyhlášení, do něhož patří a jim díky: David Friček - ředitel a technický komisař a ten co to všechno vymyslel :-D, startovním a traťovým komisařům Josefu Delfínovi Strnadovi a Honzovi Čajdovi Vávrovi za profi práci při řazení startovních roštů, za jízdy se Safety Car poděkování patří Pavlovi Pupsovi, poděkování také patří skvělému fotografovi za focení za každého počasí a mnoho nachozených kilometrů v nohách Dušanu Belicovi, zázemí organizačního teamu: manager závodů - Petra Krzáková, Davídek Friček, Dom Korolenko, dále firmě Vyberpohár Mirušce a Mírovi za perfektní přípravu pohárů, Michalovi Drábkovi za měření časů, Vladimíru Rožánkovi – za články před a po závodech s mediální podporou, Radkovi Jirglovi – za mluvené slovo a komentování celodenního dění na závodech a v reportážích, Jirkovi Eichlerovi za natáčení závodů a zpracování reportáže, firmě MK Racing a Martinu Kamišovi, která Vám celý rok přezouvala se svým pojízdným servisem na každém závodě pneumatiky i všem ostatním co se podíleli a pomáhali... sama sobě si mám taky poděkovat? :-DD
Zvláštní poděkování patří také všem zástupcům sponzorů, garantů a partnerů, bez jejichž materiální či finanční pomoci by to nešlo :-) a všem kteří věnovali další prostředky do závodů. Zasadili se o to letos tyto firmy:
EDERA Group a.s. - nejmodernější telekomunikační síť v regionu Pardubice, poskytovatel vysokorychlostního internetu, digitální HD televize
ZEKNOVA.CZ - oficiální zastoupení a prodej japonských závodních pneumatik, která věnovala absolutnímu vítězi dárkový poukaz na sadu pneumatik Zeknova dle vlastního výběru.
F-DRIVE - česká obchodní společnost která má blízko k motorsportu, hlavním produktem je svěží energetický nápoj, který osvěží a nabudí smysly. Nápoj vítězů.
JMT RACING - pronájem vlastních závodních vozů a formulí, servis Vašich závodních vozů, koučink špičkovým pilotem, díly pro motorsport a vybaven jezdce.
HANKOOK -
sedmý největší výrobce pneumatik na světě, oficiální distribuce
závodních pneumatik Hankook v České a Slovenské republice, dodáváno
výhradně prostřednictvím obchodní sítě firmy MK Racing.
EXPRES AUTO - malobchodní a velkoobchodní prodej náhradních dílů a doplňků na vozy všech značek, s provozem autoservisu, pneuservisu a automyčky. Partner věnoval ceny do všech kategorií.
Mediální podpora: Iracingnews.cz, MostCars.cz, Motorsportmedia.sk, sportfoto.media, Motorsportfoto.eu, Jednodusemotorsport.cz, E-mostecko.cz, Mostecky-denik.cz, Autodrom-most.cz, Ceskeokruhy.cz, Mostecka-vlastovka.cz, Motormax.cz, Nova Sport2..
a dále .. Našim závodníkům a jejich teamům za to, že měli chuť s námi jezdit a podpořit nás a dále Všem, kteří se podíleli jakkoliv na organizaci či spolupráci okolo cupu za celou uplynulou sezónu a zasadili se o jeho přípravu a samotný chod závodů.
DĚKUJEME....
Doufáme, že všichni na slavnostní vyhlášení dorazíte. Těšíme se na Vás.
za team Carboniacupu - PETRA