V rámci Zeknova Carboniacupu se letos představila široká škála různých vozů, formulí a závodních speciálů s jezdci již zkušenými, teamy známých jmen i začínajícími jezdci. Celkově se do cupu přihlásilo 259 jezdců z deseti států (Česko, Německo, Rakousko, Polsko, Slovensko, Maďarsko, Itálie, Švýcarsko, Francie a Holandsko) což je velmi pěkné číslo na čtrnáctý ročník mezinárodních amatérských okruhových závodů.
Nejvíce obsazenou skupinou v tomto roce byla skupina A, kam se přihlásilo celkově 126 závodních vozů, v seriové skupině B se nám zúčastnilo 55 závodníků, ať už to byli uplní nováčci nebo zkušený závodníci, byli v každém závodě perfektně připraveni a ukázněni, a i zde se bylo na co dívat. Další skupina C, která je určena pro speciální vozy jako jsou vozy Pacemaker, Performer, Caterham, KTM-XBow, PRC, Radical a jiné sportovní verze, zde se přihlásilo celkem 29 jezdců. Ve formulové skupině D jezdilo letos celkem 49 jezdců, objevily se i národní formule i specifikace F4 a tato královská skupina se velmi rozšířila.
Úplné zakončení sezóny teprve chystáme - slavnostní vyhlášení proběhne tak jak jste zvyklí a zakončíme sezónu odpočinkem a zábavou všichni společně tak jako předloni, tentokrát na hotelu Orea hotel Pyramida v Praze, v sobotu dne 18.1.2025 kde začneme vyhlašovat od 16:00h, zde budete moci společně s námi převzít zasloužená ocenění, oslavit a pobavit se s přáteli, bude připravené občerstvení ve formě výborného rautu a dortu, také zábava na ukončení sezóny ve formě soutěže na profi simulátoru, který doveze RECART SIM RACING.
Na tento večer pozveme do velké kapacity sálu a stolů nejen vítěze skupin s doprovody vypsané níže, ale i všechny jezdce, kteří se zúčastnili nebo kteří chtějí jet s námi další ročník Carbonia cupu. Také sponzory a všechny co se podíleli na fungování cupu. Zde se dozvíte nové informace s otevřenou diskuzí o další sezóně, odnesete si ceny a hlavně se pobavíte s přáteli nejen o závodech v příjemné atmosféře během zimní přestávky. Všichni obdržíte pozvánky emailem.
Celkové
bodování skupin – zde ve skupině A ze všech letošních
jezdců se s nejvyšším počtem bodů umístil na první pozici Walter Forster se
172b., který se stal také absolutním vítězem celého seriálu za rok 2024, kdy po
sečtení všech bodů získal nejvyšší počet ze všech a to 172b. Gratulujeme
:-) na druhé příčce se umístil Alex Tlustý se 145b., a na třetí pozici je Jiří Zeman se 130b.
Ve skupině B se ze všech letošních jezdců umístil na prvním místě Pavel Sovička se 166b., na druhé příčce se umístil Libor Šajner se 117b. a třetí pozici získal Felix Hasenöhrl se 112b.
Ve
skupině C ze všech letošních jezdců se s nejvyšším
počtem bodů umístil na prvním místě Jürgen Kapeller se 117b., na druhé
příčce se umístil Markus Ameseder se 111b.
a na třetí pozici je Marek Bláha se
110b.
Ve skupině D ze všech letošních jezdců se s nejvyšším počtem bodů umístil na prvním místě Honza Rieger se 160b. Na druhé příčce se umístil Simon Schranz se 128b. a na třetí pozici je Tom Flemming se 122b.
První obrovský Putovní pohár získal hned na začátku sezón roku 2012,2013-2014 po prvním závodě v roce 2014 Filip Zelenský, který si jej odnesl po zajetí celkem 3 nejlepších časů zajetých v závodě. Připravený nový Putovní pohár II., který se pro navýšení hodnoty a prestiže pro jezdce, snažíme vždy při motoristických akcích nechat podepsat významnou osobností z motorsportu, putoval nezískaný po sezoně 2015 do dalšího ročníku. Hned tři jezdci měli šanci si jej nárokovat po souboji na prvním závodě sezóny 2016. Kdy si jej po boji odnesl po prvním závodě Dennis Waszek.
V pořadí třetí putovní pohár po zbytek roku 2016 zůstal nezískaný a putoval do sezóny další roku 2017. Pro atraktivnost na nový pohár jsme na něj získali další jména s podpisy a to Mick Schumacher, Jochen Hahn, Frankie Vojtíšek, Gerhard Ittner a Tomáš Pekař. Tento pohár III. si odnesl poté Vladimír Netušil po zajetí celkem 3 nejlepších časů zajetých v závodě. Nově do sezony 2018 byl připraven v pořadí již čtvrtý putovní pohár, který si po třech nejrychleji zajetých časů odnesl Daniel Hentschel a poté hned také pátý pohár i Karl Heinz Matzinger. V sezoně 2019 a tedy pohár s číslem VI. si odnesl po závodě v Lausitzu Szymon Urbaniak. Další v pořadí VII. si odnesl Lubomír Světinský a poslední VIII., který zdobil originální autogram jezdce F1 Emersona Fittipaldiho si při posledním závodě v Mostě odnesl Honza Rieger. Putovní pohár s číslem IX. si odnesl po posledním závodě v Mostě jezdec Daniel Hentschel, který již splnil podmínku podruhé a to zajetí nejrychlejšího času 5x, jeho pohár zdobí originální autogram od dvojnásobného mistra F1 z let 1998 a 1999 Mika Häkkinena.
Putovní pohár s číslem X. na kterém byli podpisy Martina Macíka a jeho teamu, vítězů závodu DAKAR 2024 a ten si odnesl v letošním roce již potřetí po splnění podmínky 5x nejrychlejšího času Daniel Hentschel, nový XI. putovní pohár ještě poputuje do patnácté sezony na rok 2025.
12.4.2015 Dennis Waszek (Autodrom Most)
12.4.2015 Aleš Jirásek (Slovakia Ring)
6.7.2015 Luděk Dostál (Lausitzring)
5.8.2015 Dennis Waszek (Autodrom Most)
14.9.2015 Václav Šafář (Slovakia Ring)
11.10.2015 Václav Šafář (Autodrom Most)
10.4.2016 Dennis Waszek (Autodrom Most)
9.5.2016 Gottfried Hatz (Slovakia Ring)
5.6.2016 Gottfried Hatz (Hungaroring)
4.7.2016 Dennis Waszek (Lausitzring)
10.8.2016 Andreas Krammer (Autodrom Most)
8.9.2016 Vladimír Netušil (Slovakia Ring)
9.10.2016 Peter Elkmann (Autodrom Most)
9.4.2017 Peter Elkmann (Autodrom Most)
15.5.2017 Vladimír Netušil (PannoniaRing)
8.6.2017 Vladimír Netušil (Slovakia Ring)
17.7.2017 Daniel Hentschel (Autodrom Most)
10.8.2017 Filip Zelenský (Lausitzring)
7.9.2017 Daniel Hentschel (Hungaroring)
15.10.2017 Andreas Fiedler (Autodrom Most)
15.4.2018 Peter Elkmann (Autodrom Most)
14.5.2018 Honza Rieger (Pannonia Ring)
11.6.2018 Daniel Hentschel (Hungaroring)
18.7.2018 Karl Heinz Matzinger (Slovakia Ring)
15.8.2018 Karl Heinz Matzinger (Autodrom Most)
24.9.2018 Karl Heinz Matzinger (Silesia Ring)
14.10.2018 Roman Hoffmann (Autodrom Most)
7.4.2019 Szymon Urbaniak (Autodrom Most)
22.5.2019 Matěj Kácovský (Slovakia Ring)
12.6.2019 Karl Heinz Matzinger (Pannonia Ring)
17.7.2019 Szymon Urbaniak (Autodrom Most)
12.8.2019 Szymon Urbaniak (Lausitzring)
11.9.2019 Lubomír Světinský (Slovakia Ring)
13.10.2019 Szymon Urbaniak (Autodrom Most)
11.6.2020 Lubomír Světinský (Autodrom Most)
16.7.2020 Honza Rieger (Lausitzring)
5.8.2020 Lubomír Světinský (Slovakia Ring)
11.10.2020 Daniel Hentschel (Autodrom Most)
4.5.2021 Szymon Urbaniak (Slovakia Ring)
9.6.2021 Honza Rieger (Pannonia Ring)
17.7.2021 Daniel Hentschel (Autodrom Most)
4.8.2021 Markus Ameseder (Slovakia Ring)
20.9.2021 Honza Rieger (Lausitzring)
17.10.2021 Honza Rieger (Autodrom Most)
3.4.2022 Daniel Hentschel (Autodrom Most)
5.5.2022 Daniel Hentschel (Slovakia Ring)
7.6.2022 Jan Wagenknecht (Lausitzring)
6.7.2022 Daniel Hentschel (Autodrom Most)
9.8.2022 Honza Rieger (Pannoniaring)
15.9.2022 Daniel Hentschel (Slovakia Ring)
16.10.2022 Daniel Hentschel (Autodrom Most)
2.4.2023 Daniel Hentschel (Autodrom Most)
9.5.2023 Daniel Hentschel (Slovakia Ring)
22.6.2023 Daniel Hentschel (ADM Brno)
12.7.2023 Honza Rieger (Autodrom Most)
9.8.2023 Jan Wagenknecht (Slovakia Ring)
18.9.2023 Jan Wagenknecht (Pannoniaring)
15.10.2023 Roman Hoffmann (Autodrom Most)
7.4.2024 Daniel Hentschel (Autodrom Most)
2.5.2024 Honza Rieger (Slovakia Ring)
11.6.2024 Iliev Tsvetan (ADM Brno)
3.7.2024 Daniel Hentschel (Autodrom Most)
8.8.2024 Honza Rieger (Pannoniaring)
14.9.2024 Honza Rieger (Lausitzring)
13.10.2024 Markus Ameseder (Autodrom Most)
Vítězové v jednotlivých skupinách do 5.místa, s největším počtem bodů, kteří splnili účast na více jak polovině z letošních odjetých závodů ale také zároveň na 4 závodních dnech:
Ve skupině A - ve které jezdí upravené cestovní vozy
Ve třídě A1.3 s obsahem do 1300 ccm se umístil na 1.místě pouze jediný a to jezdec Petr Zelenka s vozem Suzuki Swift a teamu ZEKA Racing.
Ve třídě A s obsahem do 1600 ccm se na 1.místě umístil zaslouženě jezdec Josef Turban s vozem Audi 50 za team MSC Hansenried, 2.místo bere Jiří Mika s vozem Citroen Saxo jezdící za JM Racing, 3.místo tentokrát vybojoval Jiří Čížek s vozem Škoda Felicie jezdící za team G-SPEED, 4.místo náleží Petru Jeníkovi se Škodou 100 a teamu PJ Autoservis a poslední 5.místo má Hans von Ah s vozem VW Golf I. jezdící za team Nehmet Motorsport.
S
obsahem do 2000 ccm se na 1.místě umístil suverénně jezdec Jiří Zeman s vozem Honda z teamu Zeman Racing, 2.místo patří Christianu Heinzovi jedoucímu na BMW 320i, z teamu CH219 Motorsport, 3.místo získal Ivan Prantner s vozem Audi A3 a team JMT Racing a poslední 4.místo bere Pavel Zeman s vozem Mazda RX-8 za team PZ Motorsport.
S obsahem motoru do 3000 ccm se v této skupině umístili následující jezdci, na zlatém 1.místě se umístil jezdec Walter Forster jezdící s vozem BMW za team Forster Motorsport. Stříbrné 2.místo má letos Olaf Haeusner ten má taktéž vůz BMW jezdící za team HS Motorsport, následující 3.místo získal Ivan Ivanov s vozem BMW z teamu Taschner Motorsport, 4.místo má Michal Adensam s vozem BMW E36 z teamu Adensam Racing a 5.místo bere Uwe Schäfer.
S obsahem motoru do 3500 ccm se v této skupině umístili tito čtyři jezdci, 1.místo vybojoval Christoph Drauch s vozem BMW jezdící za team Drauch und Abler Racing, stříbrné 2.místo má Ladislav Šmucr s vozem BMW GTR z teamu Šenkýř Motorsport, bronzové 3.místo náleží Martinu Tothovi taktéž na voze BMW GTR jedoucí za team Šenkýř Motorsport, předposlední 4.místo bere Riccardo Müller na VW Scirocco z teamu RTM for Racing a 5.místo bere Viktorie Šefrnová.
S obsahem motoru nad 3500 ccm se v této skupině umístil pouze jeden jezdec a tedy 1.místo má Gabor Ponyiczki na BMW z teamu Taschner Motorsport.
Ve skupině určené pouze pro vozy Octavia III - Trophy získal 1.místo David Císař z teamu KC Racing, 2.místo si převezme Bedřich Prokop z teamu BePro Racing, 3.místo vybojoval Josef Vágner z teamu Vágner Racing a poslední 4.místo odveze David Kratochvíl z teamu K2 Racing.
Další skupina spec. vozů s obsahem motoru do 2000ccm, zde se umístili tito: 1.místo Josef Dauerer jezdící na VW Scirocco za team Daurerer Racing a 2.místo má Günter Stubenrauch s vozem VW Scirocco za team Wildsauracingteam.
Předposlední skupina závodních spec. vozů do 3500ccm má za vítěze 1.místa Alexe Tlustého, 2.místo si odváží Jiří Ruml a 3.místo má Roman Váca všichni s vozy Praga R1.
Poslední skupinu závodních spec. vozů nad 3500ccm uzavírají tito jezdci 1.místo má Oliver Micheal z teamu Horvath na voze Porsche GT3 cup, 2.místo má Jan Mareček taktéž s vozem Porsche GT3 cup z teamu Šenkýř Motorsport, 3.místo má Pavel Bouška jezdící za team Šenkýř Motorsport na voze Lamborghini ST, 4.místo má jezdec Pavel Sovička na voze Lotus Emira z teamu Blue Garage Racing a posledním 5.místem uzavírá celou skupinu A jezdec Rudolf Runštuk taktéž z teamu Šenkýř Motorsport.
Skupina B - ve které bojují jezdci se sériovými vozy
Ve třídě s obsahem motoru do 1600 ccm se na 1.místě umístil Jiří Bárta jedoucí za team Easydrive Racing team a vůz Citroen.
Ve třídě s obsahem motoru do 2000 ccm se umístil na 1.místě Libor Šajner, který má vůz Toyota GT86 jedoucí za team Pořád bokem, 2.místo patří Michalovi Zimmerovi s vozem Toyota Altezza za team Spirit711 a 3.místo bere Jiří Vaněček s vozem Mazda RX8 jezdící za team ROTARY CREW.
Další je skupina sériových vozů s motory do 3000 ccm, zde jí obsadili tito nejlepší jezdci: zlaté 1.místo zaslouženě vybojoval Felix Hasenöhrl který jezdí s Yarisem GR za team Felix. Krásné 2.místo vybojoval Milan Zubatý na Fordě Fiesta z teamu Pozdní Sběr a 3.místo náleží Zdeňku Čurdovi na voze BMW z teamu ZC Racing.
Předposlední skupinu vozů s obsahem do 3500ccm obsadili jezdci: 1.místo vybojoval Radek Zimmer na voze Lotus Exige z teamu Spirit 711, stříbrné 2.místo má Silvestr Ulmann na voze Nissan 350Z a team US Motorsport a 3.místem se pyšní v této skupině Petr Koutský na Mazda MX5 a teamu AK Kolín, poslední 4.místo bere Ondřej Frič.
Nejsilnější skupinu vozů s obsahem nad 3500ccm uzavírají tito: 1.místo Pavel Sovička na voze Exige cup jedoucí za team Blue Garage Racing, 2.místo získal letos Jan Vojtko který si odveze ocenění se svým vozem BMW M2 z teamu MK Racing a 3.místo má Zdeněk Šimoník s vozem BMW a team ZSA Racing.
Ve skupině B6 - Abarth cupu, kde jezdí zcela totožné vozy Fiat Abarth nesplnil nikdo z jezdců povinné podmínky pro získání trofeje.
Skupina C - ve které jezdí vozy speciální
Zde se ve třídě speciálů s obsahem motoru do 1400 ccm umístili: zlaté 1.místo tímto získává Markus Ameseder jezdící za team ZKW Racing, 2.místo má Markus Hofer z teamu Stonek Racing, 3.místo obsadil Philippe Gerber z teamu Pegama Racing, 4.místo má Daniel Hentschel z teamu Hentschel Trans Racing - všichni tito jezdili na vozech Performer a poslední 5.místo veze Sven Kahnt na voze Pacemaker za team Kahnt Motorsport.
Ve třídě se silnějšími speciály s obsahem motoru do 1800ccm obsadili tito jezdci: 1.místo získal Jürgen Kapeller na Radicalu jedoucí za TIBS Racing, 2.místo má Jiří Švec na Funyo SP05 z teamu Funyo Proto a 3.místo získal Friedrich Franz s Radicalem z teamu FF team.
V nově vypsané třídě s obsahem motoru nad 1800ccm vyhrál 1.místo Pavel Sovička na Lotusu 311 Eleven z teamu Blue Garage Racing a 2.místo bere Andras Kirschner s vozem Radical SR8 z teamu OTT Racing.
Další obsazená třída slabších Caterhamů do 1600ccm, kde jsou následující vítězové – zlaté 1.místo letos patří a vybojoval Marek Bláha jezdící za team IVT, stříbrné 2.místo získal Simone Aglietti z teamu Lucky Bastard, bronzovou pozici tedy 3.místo má letos Jakub Kirchner jezdící také za team IVT.
Silnější
vozy Caterham s obsahem motoru nad 1600 ccm letos neopanoval jezdec žádný.
Poslední skupinu určenou pro vozy KTM X-BOW uzavírá vítěz 1.místa Miroslav Šimon z MR Racing.
Skupina D - třída formulí
Zde se ve skupině formulí s obsahem do 1400ccm a motocyklovým motorem umístili jezdci: 1.místo vybojoval Tom Flemming s Glorií C8F za team Flemming Motorsport, 2.místo bere Jan Kapr se stejnou formulí a 3.místo má Markus Dietze na F-BMW za team GF Motorsport.
Ve skupině formulí s obsahem do 1400ccm a automobilovým motorem
se umístil jediný jezdec a to Zdeněk Petan s vozem Tomis jezdící za team Chabrmotorsport.
Další skupina formulí s obsahem do 1600ccm, zde si jako jediný 1.místo vybojoval německý závodník Ingo Weiss s Renault 1.6 formulí jezdící za team Renault team Gorden.
Předposlední obsazenou skupinu formulí Renault s obsahem do 2000ccm, vyhráli tito jezdci: 1.místo má Honza Rieger z teamu Rieger Motorsport, 2.místo vyhrál Roman Roubíček z teamu JMT Racing, 3.místo si odváží Iliev Tsvetan na formuli F3 z teamu Motor Kart Racing a 4.místo bere jezdec Lubomír Škarda z teamu Skardis Motorsport.
Poslední novou skupinu formulí specifikace F4, kde se umístili uzavírají tito vítězové: 1.místo Simon Schranz za team Renauer Motorsport, 2.místo bere Ralf Gläser za team RG Racing, bronzové 3.místo má Tim Rädlein z teamu Rädlein Racing, 4.místo si odváží Jakub Matušek z teamu JMT Racing a 5.místo tentokrát patří Franku Thalmannovi z teamu Jacky Racing - všichni jedoucí na formulích F4.
Skupiny, které zde nebyli uvedeny, byli sice hojně obsazeny, ale zde žádný ze zúčastněných jezdců nesplnil podmínku uvedení do celkového bodování.
Ostatním jezdcům velmi děkujeme za účast, zároveň doufáme, že si skvěle zazávodili, odnesli si alespoň zážitky, nabrali zkušenosti, zdokonalovali jezdecké umění i techniku a získali poháry nebo ceny z některého ze závodu. Těšíme se na Vás v dalším roce.
Nyní se již chystá uvedený závěrečný ceremoniál s vyhlášením nejlepších a vše směřuje k přípravě vozů a organizace na příští ročník. Veškeré informace k danému dni budou uvedené výše v dalším článku zde na stránkách.
Na závěr bychom chtěli moc poděkovat celému organizačnímu teamu a pozvat je také na vyhlášení, do něhož patří a jim díky: David Friček - ředitel a technický komisař a ten co to všechno vymyslel :-D, startovním a traťovým komisařům Josefu Delfínovi Strnadovi, Honzovi Čajdovi Vávrovi a Kubovi Drábovi za profi práci při řazení startovních roštů, za jízdy se Safety Car poděkování patří Pavlovi Pupsovi, poděkování také patří skvělému fotografovi a pomocné fotografce za profi focení za každého počasí a mnoho nachozených kilometrů v nohách Dušanu Belicovi, Alence Škardové, zázemí organizačního teamu: manager závodů - Petra Krzáková, David Friček ml., našim nováčkům co se ještě zaučují :-) Karol Prokopová a Míša Prokop, hosteskám, které mají s námi velkou trpělivost, dále firmě Vyberpohár Mirušce a Mírovi za perfektní přípravu pohárů, Michalovi Drábkovi za měření časů, Vladimíru Rožánkovi – za články před a po závodech s mediální internetovou podporou, Radkovi Jirglovi – za mluvené slovo a komentování celodenního dění na závodech i všem ostatním včetně všem lidem z jednotlivých okruhů kde jezdíme a co se podíleli na organizaci a pomáhali..
Zvláštní poděkování patří také všem zástupcům sponzorů, garantů a partnerů, bez jejichž materiální či finanční pomoci by to nešlo :-) a všem kteří věnovali další prostředky či věcné ceny do závodů. Zasadili se o to letos tyto firmy:
Generální partner celé sezony
PANATTONI EUROPE.COM - jako
největší developer průmyslových nemovitostí v Evropě pracuje společnost
Panattoni pro nejvýznamější klienty z oblasti výroby i logistiky. Mezi
klienty v ČR patří společnosti Amazon, Tchibo, H&M, Coca-Cola,
Zásilkovna či KION. Od svého založení v roce 2005 Panattoni vybudovalo
nejvíce průmyslových prostor s certifikací pro udržitelný rozvoj v celé
Evropě.
Hlavní partner sezony 2024
ZEKNOVA MOTORSPORT TYRES - společnost Zeknova je navržena pro šampiony a vášnivé řidiče, kteří chtějí pneumatiky na nejvyšší úrovni. Cílem značky Zeknova je nastavit vysokou kvalitu pneumatik jak pro motorsport tak i pro běžný provoz. Proto jsou při výrobě používány nejkvalitnější materiály a technologie.
ENIGOO.CZ - inovativní vývojářské studio sídlící v Pardubicích, které se vyznačuje svým odborným know-how a osobních přístupem. Specializuje se na dodávání komplexní ticketingové platformy pro pořadatele různých událostí - od sportu až po kulturu.
PESCH MOTORSPORT - výroba a prodej laminátových autodílů na závodní vozy
EXPRES AUTO - malobchodní a velkoobchodní prodej náhradních dílů a doplňků na vozy všech značek, s provozem autoservisu, pneuservisu a automyčky. Partner věnoval ceny do všech kategorií.
Mediální podpora: Iracingnews.cz, motolevel.com, Motor-max.cz, Jednodusemotorsport.cz, autosportfoto.sk, sportfoto.media, Motorsportfoto.eu, E-mostecko.cz, Mostecky-denik.cz, Autodrom-most.cz, constructorsf1.com, Mostecka-vlastovka.cz..
a dále .. Našim závodníkům a jejich teamům za to, že měli chuť s námi jezdit a podpořit nás a dále Všem, kteří se podíleli jakkoliv na organizaci či spolupráci okolo cupu za celou uplynulou sezónu a zasadili se o jeho přípravu a samotný chod závodů.
DĚKUJEME....
Doufáme, že všichni na slavnostní vyhlášení dorazíte. Těšíme se na Vás.
za team Carboniacupu - PET