Reklama

    

         

 

Okruhy

  

ZEKNOVA pohár

1. L. Šajner     80b.

2. K. Štefančík    52b. 

 

TOP 10 - 2024

1.   S. Schranz     86b.

2.   W. Forster     85b.

3.   L. Šmucr     84b.

3.   P. Sovička    84b. 

4.   L. Šajner     82b.

5.   F. Hasenöhrl    80b.

6.   J. Ruml     77b.

7.   H. Rieger     76b.

8.   J. Kapeller    75b.

9.   J. Zeman     72b.

9.   J. Bárta    72b.

10.   A. Konopka   69b.

 

Celkové bodování jednotlivých tříd

 

Vítězové skupin

       
   
SKUPINA A
 
1.
 W. Forster  85b.
2.

L. Šmucr
84b.
3.

J. Ruml
77b.
       
      SKUPINA B
   
1.
 P. Sovička  84b.
2.
 L. Šajner  82b.
3.

F. Hasenöhrl
80b.
       
    SKUPINA C
 
1.
 J. Kapeller
75b.
2.
 M. Ameseder
63b.
3.

M. Bláha
60b.
       
    SKUPINA D
 
1.

S. Schranz
86b.
2.

H. Rieger
76b.
3.

M. Mikeš
60b.
3.
 I. Weiss
60b.
       
       
20.04.2015

Nissan Day Carbonia Cup přivítal sluněčný Most skvělým závodem


 

 

Nejen F1 umí nabídnout skvělé souboje. Ostatně diváci si přišli na své, slunečné počasí do Mostu přilákalo slušnou jezdeckou plejádu, nejen z ČR, účast zahraničních jezdců byla potěšující, sešlo se jich hned 13 a celkově se ve čtyřech třídách předvedlo 95 závodních vozů.

První závod absolvoval o víkendu na mosteckém autodromu Carbonia Cup, pod názvem sponzora víkendu firmy Nissan. A myslíme, že se povedl na výbornou. I v jinak méně obsazované formulové divizi D startovalo dvanáct monopostů, přičemž zcela naplněna přispěla k výtečné atmosféře i divize B, kde se předvedlo na úvod sezóny skvělých 25 vozů.

První závod otevírající závodní sezónu 2015 odstartoval po patnácté hodině a hrdinně se do něj opřel Tomáš Rais s BMW M3, který po prvním kole předjel vedoucího jezdce Jiřího Stránského na Octavii, ovšem tlaku soupeřů a kolizi právě s Jiřím nakonec Tomáš podlehl a skončil až pátý ve skupině A3. Bitva o první místo pokračovala dále, ale s dvojicí Jan Semlbauer a Lukáš Hrubý. Celkově Áčka vyhrál Lukáš Hrubý na Renaultu Clio a také svoji třídu A7. Skupinu A1 ovládl Jiří Míka na Citroenu Saxo VTS, A2 Milan Valášek s Renaultem Clio a v A3 dojel nejlépe Jan Semlbauer s BMW 1.

 

 

A+, tedy závod silnějších upravených sériových vozů přivítal na startovní čáře 14 vozů. Závod celkově vyhrál Dennis Waszek s Ferrari F430, když dosáhl času 17min 58,86 sekundy a zvítězil s dvouvteřinovým náskokem před Milanem Kodídkem s Porsche GT3. V A4 zvítězil Radek Hort s BMW M3, A5 Milan Kodídek, A6 Petr Suchomel s Megane RS Trophy a A9 již zmiňovaný celkový vítěz Dennis Waszek s Ferrari F430. Nejlepším zahraničním účastníkem se stal Andreas Schwelgin v divizi A4 a odvezl si z ní stříbrný post.

 


Nejpočetnější závodní flotilu hostil závod skupiny B sériových cestovních vozů. Zájem převyšoval propustnost trati na autodromu v Mostě, a tak o startu v závodě rozhodovalo, kdo má závod již zaplacený a kdo neměl, měl tentokráte smůlu. Suverénně nejrychlejším jezdcem, který závodu dominoval, byl Boleslav Waszek s pekelným číslem 666 a vozem Corvette, který ukazoval svým soupeřům pěknou ohnivou show z výfuku. Porazil tak ve skupině B5 loňského vítěze Standu Šedivce s další Corvette ZR1, tak i Jana Marečka s Nissanem GTR. B2 vyhrál Korbinian Hartingen s Lotusem Elise před Maximilianem Petschkem taktéž na Lotusu a Thomasem Hoeferem též s Lotusem. B3 zvítězil Zdeněk Čurda s BMW 330CI, před Lubošem Sázavou s dalším BMW a bronz odvezl Jan Zubatý s Citroenem DS3. Stejně velký počet závodníků ale závod nedokončil. B4 ovládl Jaroslav Haštava na BMW M3 před Zbyňkem Čurdou s BMW M3 E36 a Jiřím Vaňkem.

 


Skupina speciální vozů typu Caterham, X-Bow a dalších přivítala 17 vozů, když v C3 dominoval Michal Rejman, před Michalem Vítkem a Michalem Beladou, všichni startovali na různých evolucích značky Caterham. C4 vyhrál Martin Křeček, před Michalem Axmanem a Ondřejem Kočkou, poslední skupinu C5 vyhrál Jaroslav Novák, který vyhrál i céčka celkově, z dálky ho pak sledoval Sergej Paulavets s KTM X-Bow a Petr Lacko na Ariel Atom.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ve skupině D formulových vozů překvapivě počet startujících zahraničních jezdců předčil očekávání a představilo se jich celkem 7 z 12 vozů. D1 vyhrál bývalý motokárový závodník Václav Šafář na Tomis 04 a znamenalo to pro něj dvojnásobný úspěch, absolvoval totiž svůj první závod s formulí vůbec. Konkurovali mu však i Michal Petrů, který přesedlal z BMW M3 do formule, tak i třetí Filip Turek.

V D2 dojel pro nejvyšší příčku Miroslav Veselý s NF 1400, před Lutzem Stallbaumem z Německa na formuli Easter 1-03 MTX, a třetí dojel další Němec Detlef Schulze taktéž na formuli Easter.

D3 a celkové vítězství této třídy si odváží Filip Zelenský s Dallarou F394 Honda Mugen, když porazil Němce Matthiase Starka s formulí Renault 2,0 i Jeanette Siegert na MT77, která je dcerou posledního mistra DDR a využívá stále tuto východo-německou techniku.

 


 

 

 

 

 

 

 

 

Absolutním vítězem ze závodu s časem 1:36,31 se stal Dennis Waszek na Ferrari a ten bude taktéž uveden na putovní pohár. Pro jeho získání je nutné aby jeden jezde 3x zajel nejrychlejší čas v některém ze závodu.

Celkové výsledky můžete zobrazit na tomto odkazu: http://www.carboniacup.cz/index.php?sel=content&menuID=144&parentID=39

Závody se v Mostě vydařily, kdo se přišel podívat, určitě nelitoval a na příští závod 12.5. na Slovensku se těší Carbonia Cup team 2015. Vzhůru na Slovakiaring!

Vláďa Rožánek

Carbonia Cup 2015

 

orologi replica
rolex fake
rolex replica
fake watches uk