Reklama

    

         

 

Okruhy

  

ZEKNOVA pohár

1. L. Šajner     115b. 

 

TOP 10 - 2024

1.   W. Forster     172b.

2.   P. Sovička    166b. 

3.   H. Rieger     160b.

4.   A. Tlustý    145b.

5.   J. Zeman    130b.

6.   S. Schranz     128b.

7.   T. Flemming    122b.

8.   J. Turban    121b.

9.   Ch. Drauch    118b.

10.   L. Šajner     117b.


Celkové bodování tříd 2024

 

Vítězové skupin / 24

       
   
SKUPINA A
 
1.
 W. Forster  172b.
2.

A. Tlustý
145b.
3.

J. Zeman
130b.
       
      SKUPINA B
   
1.
 P. Sovička  166b.
2.
 L. Šajner  117b.
3.

F. Hasenöhrl
112b.
       
    SKUPINA C
 
1.
 J. Kapeller
117b.
2.

M. Ameseder
111b.
3.

M. Bláha
110b.
       
    SKUPINA D
 
1.

H. Rieger
160b.
2.

S. Schranz
128b.
3.
 T. Flemming
122b.
       
       
15.06.2016

Carboniacup zanechal první stopy na Hungaroringu




Po Mostě a Slovakiaringu zavítal Carboniacup do Maďarska, kde si odbyl závodní premiéru na známém okruhu F1 zvaném Hungaroring. Tento zatáčkovitý 4381m dlouhý závodní okruh přivítal jezdce třemi tréninkovými jízdami a vlhkou kvalifikací. Pak již následovala pro každou skupinu jedna jízda na body. Celkem se na maďarském okruhu sešlo 65 závodníků z Česka, Slovenska, Německa a Rakouska. Ryze českou záležitostí se stal závod skupiny B sériových cestovních vozů. Naopak nejmenší účast tentokráte zaznamenala skupina formulových vozů, kde se ovšem objevili letos dva nováčci Pavel Langer s Autolou a Günther Weiss s Renautem 2,0.

Ve skupině A překvapivě celkově zvítězil Martin Duras s BMW E36 GTR, který tak vyhrál nejen skupinu A8, ale i absolutně, když za sebou nechal i dvě Lamborghini Gallardo Michala Petrů a Bronislava Formánka ze stáje Mičánek Motorsport z Brna. Ve skupině A3 zvítězil Slovák Marián Polonyi na BMW 130i, před André Maškem a Tomášem Zabloudilem na stejných vozech BMW 130i. Ve skupině A4 dominoval pro změnu další jezdec stáje Šenkýř Motorsport Otto Svoboda na BMW M3, pro brněnskou stáj tak dvojnásobný úspěch na neznámé trati. Stříbrný věnec z A4 získal Jakub Klobása se Škodou Octavia a bronz bral Bronislav Stratil s Nissanem. Ve skupině A8 dominoval Slovák M.Duras, před Danem Trnkou na Attacku GTR a M.Valášek s Ginnetou závod nedokončil. V nejpočetnější a také nejsilnější A9 zajela nejlépe Gallarda od Mičánka, v dalším pořadí pak figurovali M.Oliver, M.Jansa, R.Hort, D.Waszek a M.Galáš. Jen jediný Waszek startoval s Ferrari 430, jinak všichni jmenovaní závodili na vozech Porsche, v různých vývojových evolucích.

 


Skupina B sériových vozů přilákala do Maďarska jedenáct vozů a v této skupině došlo i na safety car, a to když selhaly brzdy Boleslavu Waszkovi s jeho Corvette ZR1. Celkově ve skupině zvítězil Libor Milota s Nissanem GTR, když porazil Standu Šedivce s Corvette ZR1 a Lukáše Valdmanna s BMW M3. Skupinu B3 vyhrál Tomáš Beneš s Alfou Romeo, před Zdeňkem Čurdou s BMW 330Ci. V B4 ujmul první příčku Lukáš Valdmann s BMW M3, před Tomášem Honzem na VW Scirocco a Jiřím Vaňkem s BMW M3. V nejsilnější A5 vyhrál Libor Milota s Nissanem GTR s náskokem více než 12s na druhého Šedivce. Jezdec Zbyněk Čurda si udělal výlet mimo trať již v tréninku, tedy do kvalifkace ani závodu s rozbitým vozem nenastoupil.

Letos zatím nejvíce obsazovaná skupina C patří speciálům, tedy prototypům, Caterhamům, KTM X-Bow, Kaipanům, ale třeba úplnému speciálu vlastní konstrukce Pacemaker, se kterou opět zvítězil Gottfried Hatz z Rakouska. Stroj připomínající vzezřením spíše motokáru umí upalovat velmi rychle. Celkově zvítězil před Caterhamem Megabusa krajana Andrease Krammera a KTM X-BOW Tomáše Mičánka. Ve skupině C1 zvítězil G.Hatz, před Michalem Bláhou na Radicalu SR4 a Wolfgangem Maurerem na Caterhamu. V C2 zvítězil osamocený Rakušan A.Krammer s Caterhamem Megabusa. V C3 Michal Rejman, před Jakubem Kirchnerem a Michalem Beladou na Caterhamech. V C4 pak zajel nejlépe Jakub Křeček, před Rakušany G.Reisenbauerem a B.Kranzmüllerem na Caterhamech V této skupině se také letos poprvé představila značka Kaipan a na sedmém místě s ním závod dokončil Jaroslav Varga. V C5 pak zlato bral Tomáš Mičánek a stříbro Radim Havlík s KTM X-BOW.

 

 


Ve skupině D formulových vozů, která stejně jako v jiných závodech startuje a je hodnocena společně se skupinou C se na startu objevilo slabých 8 vozů, z nichž ovšem závod dokončil pouze šest vozů. Do závodní jízdy neodstartoval ani Václav Šafář, ani Karel Hrabáň s Renaultem 2,0 a závod poté nedokončil ani Pavel Langer s Autola 1/8. Celkově zvítězil Vladimír Netušil ze stáje Effective, která se také stala garantem závodního víkendu v Maďarsku a po němž byl pojmenován celý závodní den. V D4 tak zvítězil před nováčkem Carboniacupu Güntherem Weissem z Německa na Renaultu 2,0 a dalším stájovým kolegou Matthiasem Starkem. V D1 zajel nejlépe Filip Turek s VD05 stáje Chabrmotorsport, před Janem Riegerem na Forimu Honda. V D2 zůstal neklasifikován Pavel Langer na Autola 1/8.

 


 

Na podrobné výsledky se můžete podívat na našem webu http://www.carboniacup.cz/index.php?sel=content&menuID=154&parentID=39

 


 

 

 

 

 

 

Další závod se uskuteční již brzy 4. července na německém okruhu Lausitzring a pevně věříme, že k nám cestu opět najdou východoněmečtí sousedé, zejména pak ve formulových kategoriích, kde loni napomohli při závodu v Mostě k rekordní účasti 23 vozů. Tolik už z Maďarska a Carboniacup se na své diváky bude těšit u televizních obrazovek kanálu Sport5, nebo v hledišti Lausitzringu.

Vláďa Rožánek, Carboniacup 2016

 

 

 

 

 

 

orologi replica
rolex fake
rolex replica
fake watches uk