Reklama

    

         

 

Okruhy

  

TOP 10 - 2024

1.   D. Waszek.    23b.

2.   J. Mika     22b.

2.   J. Zeman      22b.

2.   W. Forster     22b.

2.   S. Schranz     22b.

3.   L. Šajner     21b.

3.   R. Zimmer    21b.

3.   P. Sovička    21b. 

3.   P. Gerber    21b.

3.   H. Heidicke      21b.

3.   H. Rieger     21b.

 

Celkové bodování jednotlivých tříd

 

Vítězové skupin

 
       
   
SKUPINA A
 
1.
 D. Waszek
23b.
2.

J. Mika
22b.
2.

J. Zeman
22b.
2.

W. Forster
22b.
       
      SKUPINA B
   
1.
 L. Šajner
21b.
1.
 R. Zimmer
21b.
1.
 P. Sovička
21b.
       
    SKUPINA C
 
1.
 P. Gerber
21b.
2.
 J. Kapeller
20b.
2.
 A. Kirschner
20b.
2.

M. Bláha
20b.
2.

M. Šimon
20b.
       
    SKUPINA D
 
1.

S. Schranz
22b.
2.
 H. Heidicke
21b.
2.

H. Rieger
21b.
       
       

21.11.2023


  

 

V rámci Hankook Carboniacupu se letos představila široká škála různých vozů, formulí a závodních speciálů s jezdci již zkušenými, teamy známých jmen i začínajícími jezdci. Celkově se do cupu přihlásilo 257 jezdců z deseti států (Česko, Německo, Rakousko, Polsko, Slovensko, Maďarsko, Itálie, Švýcarsko, Francie a Holandsko) což je velmi pěkné číslo na třináctý ročník mezinárodních amatérských okruhových závodů.

Nejvíce obsazenou skupinou v tomto roce byla skupina A, kam se přihlásilo celkově 114 závodních vozů, v seriové skupině B se nám zúčastnilo 56 závodníků, ať už to byli uplní nováčci nebo zkušený závodníci, byli v každém závodě perfektně připraveni a ukázněni, a i zde se bylo na co dívat. Další skupina C, která je určena pro speciální vozy jako jsou vozy Pacemaker, Performer, Caterham, KTM-XBow, PRC, Radical a jiné sportovní verze, zde se přihlásilo celkem 33 jezdců. Ve formulové skupině D jezdilo letos celkem 54 jezdců, objevily se i národní formule i specifikace F4 a tato královská skupina se velmi rozšířila.  

Úplné zakončení sezóny teprve chystáme - slavnostní vyhlášení proběhne tak jak jste zvyklí a zakončíme sezónu odpočinkem a zábavou všichni společně tak jako předloni, tentokrát na hotelu Orea hotel Pyramida v Praze, v sobotu dne 27.1.2024 kde začneme vyhlašovat od 16:00h, zde budete moci společně s námi převzít zasloužená ocenění, oslavit a pobavit se s přáteli, bude připravené občerstvení ve formě výborného rautu a dortu, také zábava na ukončení sezóny ve formě soutěže na profi simulátoru, který doveze RECART SIM RACING.

Na tento večer pozveme do velké kapacity sálu a stolů nejen vítěze skupin s doprovody vypsané níže, ale i všechny jezdce, kteří se zúčastnili nebo kteří chtějí jet s námi další ročník Carbonia cupu. Také sponzory a všechny co se podíleli na fungování cupu. Zde se dozvíte nové informace s otevřenou diskuzí o další sezóně, odnesete si ceny a hlavně se pobavíte s přáteli nejen o závodech v příjemné atmosféře během zimní přestávky. Všichni obdržíte pozvánky emailem.

 

Celkové bodování skupin – zde ve skupině A ze všech letošních jezdců se s nejvyšším počtem bodů umístil na první pozici Olaf Haeusner se 161b., na druhé příčce se umístili dva jezdci se stejným počtem bodů a to Walter Forster a David Kratochvíl se 160b., a na třetí pozici je Jiří Zeman se 114b.

 



Ve skupině B ze všech letošních jezdců se umístil na prvním místě David Drugda, který se stal také absolutním vítězem celého seriálu za rok 2023, kdy po sečtení všech bodů získal nejvyšší počet ze všech a to 180b. Gratulujeme :-) na druhé příčce se umístil Pavel Sovička se 168b. a třetí pozici získal Radek Zimmer se 163b.

 

  


Ve skupině C ze všech letošních jezdců se s nejvyšším počtem bodů umístil na prvním místě Daniel Hentschel se 144b., na druhé příčce se umístil Jakub Křeček se 141b. a na třetí pozici je Jürgen Kapeller se 111b.

 

  

Ve skupině D ze všech letošních jezdců se s nejvyšším počtem bodů umístil na prvním místě Jan Wagenknecht se 161b. Na druhé příčce se umístil Ralf Gläser se 133b. a na třetí pozici je Honza Rieger se 123b.

 

 

První obrovský Putovní pohár získal hned na začátku sezón roku 2012,2013-2014 po prvním závodě v roce 2014 Filip Zelenský, který si jej odnesl po zajetí celkem 3 nejlepších časů zajetých v závodě. Připravený nový Putovní pohár II., který se pro navýšení hodnoty a prestiže pro jezdce, snažíme vždy při motoristických akcích nechat podepsat významnou osobností z motorsportu, putoval nezískaný po sezoně 2015 do dalšího ročníku. Hned tři jezdci měli šanci si jej nárokovat po souboji na prvním závodě sezóny 2016. Kdy si jej po boji odnesl po prvním závodě Dennis Waszek.

V pořadí třetí putovní pohár po zbytek roku 2016 zůstal nezískaný a putoval do sezóny další roku 2017. Pro atraktivnost na nový pohár jsme na něj získali další jména s podpisy a to Mick Schumacher, Jochen Hahn, Frankie Vojtíšek, Gerhard Ittner a Tomáš Pekař. Tento pohár III. si odnesl poté Vladimír Netušil po zajetí celkem 3 nejlepších časů zajetých v závodě. Nově do sezony 2018 byl připraven v pořadí již čtvrtý putovní pohár, který si po třech nejrychleji zajetých časů odnesl Daniel Hentschel a poté hned také pátý pohár i Karl Heinz Matzinger. V sezoně 2019 a tedy pohár s číslem VI. si odnesl po závodě v Lausitzu Szymon Urbaniak. Další v pořadí VII. si odnesl Lubomír Světinský a poslední VIII., který zdobil originální autogram jezdce F1 Emersona Fittipaldiho si při posledním závodě v Mostě odnesl Honza Rieger. Putovní pohár s číslem IX. si odnesl po posledním závodě v Mostě jezdec Daniel Hentschel, který již splnil podmínku podruhé a to zajetí nejrychlejšího času 5x, jeho pohár zdobí originální autogram od dvojnásobného mistra F1 z let 1998 a 1999 Mika Häkkinena.

 

 

 
 

 

 

Putovní pohár s číslem X. je stále nepředán a připraven, že ještě poputuje do čtrnácté sezony roku 2024.

 

 

  

 

 12.4.2015 Dennis Waszek (Autodrom Most)

12.4.2015 Aleš Jirásek (Slovakia Ring) 

6.7.2015 Luděk Dostál (Lausitzring)

5.8.2015 Dennis Waszek (Autodrom Most)

14.9.2015 Václav Šafář (Slovakia Ring)

11.10.2015 Václav Šafář (Autodrom Most)

 10.4.2016 Dennis Waszek (Autodrom Most)

  9.5.2016 Gottfried Hatz (Slovakia Ring)

5.6.2016 Gottfried Hatz (Hungaroring)

 4.7.2016 Dennis Waszek (Lausitzring)

10.8.2016 Andreas Krammer (Autodrom Most)

8.9.2016 Vladimír Netušil (Slovakia Ring)

9.10.2016 Peter Elkmann (Autodrom Most)

 9.4.2017 Peter Elkmann (Autodrom Most)

 15.5.2017 Vladimír Netušil  (PannoniaRing)

  8.6.2017 Vladimír Netušil (Slovakia Ring)

 17.7.2017 Daniel Hentschel (Autodrom Most)

 10.8.2017 Filip Zelenský (Lausitzring)

7.9.2017 Daniel Hentschel (Hungaroring)

15.10.2017 Andreas Fiedler (Autodrom Most)

15.4.2018 Peter Elkmann (Autodrom Most)

14.5.2018 Honza Rieger (Pannonia Ring)

11.6.2018 Daniel Hentschel (Hungaroring)

18.7.2018 Karl Heinz Matzinger (Slovakia Ring)

15.8.2018 Karl Heinz Matzinger (Autodrom Most)

24.9.2018 Karl Heinz Matzinger (Silesia Ring)

  14.10.2018 Roman Hoffmann (Autodrom Most)

7.4.2019 Szymon Urbaniak (Autodrom Most)

22.5.2019 Matěj Kácovský (Slovakia Ring)

12.6.2019 Karl Heinz Matzinger (Pannonia Ring)

17.7.2019 Szymon Urbaniak (Autodrom Most)

12.8.2019 Szymon Urbaniak (Lausitzring)

11.9.2019 Lubomír Světinský (Slovakia Ring)

13.10.2019 Szymon Urbaniak (Autodrom Most)

11.6.2020 Lubomír Světinský (Autodrom Most)

16.7.2020 Honza Rieger (Lausitzring)

5.8.2020 Lubomír Světinský (Slovakia Ring)

 11.10.2020 Daniel Hentschel (Autodrom Most)

4.5.2021 Szymon Urbaniak (Slovakia Ring)

9.6.2021 Honza Rieger (Pannonia Ring)

 17.7.2021 Daniel Hentschel (Autodrom Most)

4.8.2021 Markus Ameseder (Slovakia Ring)

20.9.2021 Honza Rieger (Lausitzring)

 17.10.2021 Honza Rieger (Autodrom Most)

3.4.2022 Daniel Hentschel (Autodrom Most)

5.5.2022 Daniel Hentschel (Slovakia Ring)

 7.6.2022 Jan Wagenknecht (Lausitzring)

6.7.2022 Daniel Hentschel (Autodrom Most)

9.8.2022 Honza Rieger (Pannoniaring)

 15.9.2022 Daniel Hentschel (Slovakia Ring)

 16.10.2022 Daniel Hentschel (Autodrom Most)

2.4.2023 Daniel Hentschel (Autodrom Most)

9.5.2023 Daniel Hentschel (Slovakia Ring)

22.6.2023 Daniel Hentschel (ADM Brno)

12.7.2023 Honza Rieger (Autodrom Most)

9.8.2023 Jan Wagenknecht (Slovakia Ring)

18.9.2023 Jan Wagenknecht (Pannoniaring)

15.10.2023 Roman Hoffmann (Autodrom Most)

 

 

 

Vítězové v jednotlivých skupinách do 5.místa, s největším počtem bodů, kteří splnili účast na více jak polovině z letošních odjetých závodů ale také zároveň na 4 závodních dnech:

 

Ve skupině A - ve které jezdí upravené cestovní vozy

Ve třídě A1.3 s obsahem do 1300 ccm se umístil na 1.místě jezdec Petr Zelenka s vozem Suzuki Swift a teamu ZEKA Racing a 2.místo bere Uwe Hahn s vozem Zastava a team Hahn Motorsport.

Ve třídě A s obsahem do 1600 ccm se na 1.místě umístil zaslouženě jezdec Manfred Fraissl s vozem Fiat Ritmo za team Fiat X 1/9 Club, 2.místo bere Zdeněk Sekyrka s vozem Škoda 130RS jezdící za team Šenkýř Motorsport, 3.místo tentokrát vybojoval Jiří Mika s vozem Citroen Saxo jezdící za team Autoklub Mělník a 4.místo náleží Jiřímu Čížkovi se Škodou Felicií a teamu G-SPEED. 

S obsahem do 2000 ccm se na 1.místě umístil suverénně jezdec Jiří Zeman s vozem Honda z teamu Zeman Racing, 2.místo patří Pavlu Zemanovi jedoucímu na Mazdě RX8, ze stejného teamu Zeman Racing, 3.místo získal Mirek Pribula s vozem Renault Clio a team Cliocup a poslední 4.místo bere Gustav Niedelský s vozem Honda Civic.

S obsahem motoru do 3000 ccm se v této skupině umístili následující jezdci, na zlatém 1.místě se umístil jezdec Olaf Haeusner jezdící s vozem BMW za team HS Motorsport. Stříbrné 2.místo má letos Ivan Ivanov ten má taktéž vůz BMW jezdící za team Taschner Motorsport, následující 3.místo získal Uwe Schäfer s vozem BMW z teamu TRF, 4.místoDalibor Vopat s vozem Audi A3 z teamu Technik Depo Tvršice a 5.místo bere Danny Teuber.

S obsahem motoru do 3500 ccm se v této skupině umístili tito čtyři jezdci, 1.místo vybojoval Ferenc Taschner s vozem BMW jezdící za team Taschner Motorsport, stříbrné 2.místoMartin Toth s vozem BMW M3 GTR z teamu Šenkýř Motorsport, bronzové 3.místo náleží Christophu Drauchovi taktéž na voze BMW jedoucí za team Drauch Racing a poslední 4.místo bere Riccardo Müller na VW Scirocco z teamu RTM for Racing.

S obsahem motoru nad 3500 ccm se v této skupině umístili tito tři jezdci, 1.místoWalter Forster na BMW z teamu Forster Motorsport, 2.místo získal Attila Tápai na voze BMW M3 a team Tápai, 3.místo bere Gerd Forster na BMW taktéž z teamu Forster Motorsport.

Ve skupině určené pouze pro vozy Octavia III - Trophy získal 1.místo David Kratochvíl z teamu K2 Racing a 2.místo si převezme Josef Vágner z teamu Vágner Racing.

Další skupina spec. vozů s obsahem motoru do 2000ccm, zde se umístili tito: 1.místo Günter Stubenrauch s vozem VW Scirocco za team Wildsauracingteam, 2.místoMatěj Chabr na voze VW Golf 3 za team Chabrmotorsport a 3.místo bere Josef Dauerer jezdící na VW Scirocco za team Daurerer Racing.

Předposlední skupina závodních spec. vozů do 3500ccm má za vítěze 1.místa Petra Krejsu s vozem Lotus a team SPINE CZ, 2.místo si odváží Ondřej Frič taktéž se stejným vozem Lotus a team Rent and Race.

Poslední skupinu závodních spec. vozů nad 3500ccm uzavírají tito jezdci 1.místoOliver Micheal z teamu Horvaths na voze Porsche GT3, 2.místoPavel Sovička s vozem Corvette Z06 GT z teamu Blue Garage Racing, 3.místoJan Mareček jezdící za team RTR Projects na voze KTM GTX 4.místo má jezdec Rudolf Beňo na voze BMW M4 z teamu Šenkýř Motorsport a posledním 5.místem uzavírá celou skupinu A jezdec Jean Marc Schuttrumpf.

 

Skupina B - ve které bojují jezdci se sériovými vozy

Ve třídě s obsahem motoru do 1600 ccm se na 1.místě umístil David Drugda s vozem Swift Sport z teamu DD Cars KV a 2.místoJiří Bárta jedoucí za team Easydrive Racing team a vůz Citroen.

Ve třídě s obsahem motoru do 2000 ccm se umístil na 1.místě Michal Zimmer, který má vůz Civic TypeR a jezdí za team Spirit711 a 2.místo patří Liborovi Šajnerovi s Toyotou GT86 jedoucí za team Cadero Tuning.

Další je skupina sériových vozů s motory do 3000 ccm, zde jí obsadili tito nejlepší jezdci: zlaté 1.místo zaslouženě vybojoval Martin Hanzl který jezdí na Alfa Romeo za team PPP. Krásné 2.místo náleží Luboši Sázavovi na voze z teamu MG ZS 180 a teamu MGs Story a 3.místo vybojoval Milan Zubatý na Fordě Fiesta z teamu Pozdní Sběr.

Předposlední skupinu vozů s obsahem do 3500ccm obsadili jezdci: 1.místo vybojoval Radek Zimmer na voze Lotus Exige z teamu Spirit 711, stříbrné 2.místoSilvestr Ulmann na voze Nissan 350Z a team US Motorsport a 3.místem se pyšní v této skupině Felix Hasenöhrl na VW Golf VII. a teamu Felix.

Nejsilnější skupinu vozů s obsahem nad 3500ccm uzavírají tito: 1.místo Pavel Sovička na voze Exige cup jedoucí za team Blue Garage Racing, 2.místo získal letos Tomasz Wazynski který si odveze ocenění se svým vozem Audi S8 z teamu IDC a 3.místoZdeněk Šimoník s vozem BMW a team ZSA Racing.

Ve skupině B6 - Abarth cupu, kde jezdí zcela totožné vozy Fiat Abarth nesplnil nikdo z jezdců povinné podmínky pro získání trofeje. 


Skupina C - ve které jezdí vozy speciální

Zde se ve třídě speciálů s obsahem motoru do 1400 ccm umístili: zlaté 1.místo tímto získává Daniel Hentschel z teamu Hentschel Trans Racing a vozem Performer, další 2.místoSven Kahnt z Pacemakerem z teamu Kahnt Motorsport, 3.místo obsadil Markus Hofer z teamu Stonek Racing na voze Performer a 4.místoMarkus Ameseder na voze Performer jezdící za team ZKW Racing.

Ve třídě se silnějšími speciály s obsahem motoru nad 1400ccm obsadili tito jezdci: 1.místo získal Jürgen Kapeller na Radicalu jedoucí za TIBS Racing, 2.místo získal Friedrich Franz s Radicalem z teamu FF team a 3.místoJiří Švec na Funyo SP05 z teamu VC Kolín.

Další obsazená třída slabších Caterhamů do 1600ccm, kde jsou následující vítězové – zlaté 1.místo letos patří a vybojoval Marek Bláha jezdící za team IVT, stříbrné 2.místo získal Jakub Kirchner z teamu IVT, bronzovou pozici tedy 3.místo má letos Simone Aglietti jezdící za team Lucky Bastard a 4.místo bere Marek Svačinka z teamu GEROtop. 

Silnější vozy Caterham s obsahem motoru nad 1600 ccm opanoval 1.místem jezdec Jakub Křeček který jezdí za team Cutlass a stříbrné 2.místo náleží Martinu Křečkovi také ze stejného teamu Cutlass.

Poslední skupinu určenou pro vozy KTM X-BOW uzavírá vítěz 1.místa Miroslav Šimon z MR Racing.

 

Skupina D - třída formulí

Zde se ve skupině formulí s obsahem do 1400ccm a motocyklovým motorem umístili jezdci: 1.místo vybojoval Robert Hanžl s Glorií C8F za team Cartom, 2.místoMarkus Dietze na F-BMW za team GF Motorsport a 3.místo získává Martin Walther také na F-BMW z teamu GF Motorsport. 

Ve skupině formulí s obsahem do 1400ccm a automobilovým motorem se umístil jediný jezdec a to Zdeněk Petan s vozem Tomis jezdící za team Chabrmotorsport.

Další skupina formulí s obsahem do 1600ccm, zde si jako jediný 1.místo vybojoval německý závodník Niklas Meisenzahl s ADAC formulí jezdící za team Brand and Puttkammer Racing.

Předposlední obsazenou skupinu formulí Renault s obsahem do 2000ccm, vyhráli tito jezdci: 1.místo Jan Wagenknecht z teamu SBM Motorsport, 2.místo Honza Rieger z teamu Rieger Motorsport, 3.místo bere jezdec Lubomír Škarda z teamu Skardis Motorsport, 4.místo si odváží Iliev Tsvetan z teamu Motor Kart Racing a poslední 5.místo si odveze Tim Rädlein.

Poslední novou skupinu formulí specifikace F4, kde se umístili uzavírají vítězové: 1.místo Ralf Gläser za team RG Racing, 2.místo bere Frank Thalmann za team Jacky Racing a bronzové 3.místoJakub Matušek z teamu JMT Racing, všichni jedoucí na formulích F4.

 

Skupiny, které zde nebyli uvedeny, byli sice hojně obsazeny, ale zde žádný ze zúčastněných jezdců nesplnil podmínku uvedení do celkového bodování. 

Ostatním jezdcům velmi děkujeme za účast, zároveň doufáme, že si skvěle zazávodili, odnesli si alespoň zážitky, nabrali zkušenosti, zdokonalovali jezdecké umění i techniku a získali poháry nebo ceny z některého ze závodu. Těšíme se na Vás v dalším roce.

Nyní se již chystá uvedený závěrečný ceremoniál s vyhlášením nejlepších a vše směřuje k přípravě vozů a organizace na příští ročník. Veškeré informace k danému dni budou uvedené výše v dalším článku zde na stránkách.

 

  

 

Na závěr bychom chtěli moc poděkovat celému organizačnímu teamu a pozvat je také na vyhlášení, do něhož patří a jim díky: David Friček - ředitel a technický komisař a ten co to všechno vymyslel :-D, startovním a traťovým komisařům Josefu Delfínovi Strnadovi, Honzovi Čajdovi Vávrovi a Kubovi Drábovi za profi práci při řazení startovních roštů, za jízdy se Safety Car poděkování patří Pavlovi Pupsovi a Mírovi, poděkování také patří skvělému fotografovi a pomocným fotografkám za profi focení za každého počasí a mnoho nachozených kilometrů v nohách Dušanu Belicovi, Alence a Denise Škardových, zázemí organizačního teamu: manager závodů - Petra Krzáková, David Friček ml., Kateřina Martinková, dále firmě Vyberpohár Mirušce a Mírovi za perfektní přípravu pohárů, Michalovi Drábkovi za měření časů, Vladimíru Rožánkovi – za články před a po závodech s mediální internetovou podporou, Radkovi Jirglovi – za mluvené slovo a komentování celodenního dění na závodech a v reportážích, Jirkovi Eichlerovi za natáčení závodů a zpracování reportáží, firmě MK Racing a Martinu Kamišovi, která Vám celý rok přezouvala se svým pojízdným servisem na každém závodě pneumatiky i všem ostatním co se podíleli a pomáhali..

 

Zvláštní poděkování patří také všem zástupcům sponzorů, garantů a partnerů, bez jejichž materiální či finanční pomoci by to nešlo :-) a všem kteří věnovali další prostředky či věcné ceny do závodů. Zasadili se o to letos tyto firmy:

 

Hlavní partner celé sezony

 

HANKOOK - sedmý největší výrobce pneumatik na světě, oficiální distribuce závodních pneumatik Hankook v České a Slovenské republice, dodáváno výhradně prostřednictvím obchodní sítě firmy MK Racing.

 

 


PANATTONI EUROPE.COM - jako největší developer průmyslových nemovitostí v Evropě pracuje společnost Panattoni pro nejvýznamější klienty z oblasti výroby i logistiky. Mezi klienty v ČR patří společnosti Amazon, Tchibo, H&M, Coca-Cola, Zásilkovna či KION. Od svého založení v roce 2005 Panattoni vybudovalo nejvíce průmyslových prostor s certifikací pro udržitelný rozvoj v celé Evropě.


 

EDERA Group a.s. - nejmodernější telekomunikační síť v regionu Pardubice, poskytovatel vysokorychlostního internetu, digitální HD televize.


 

ENIGOO.CZ - inovativní vývojářské studio sídlící v Pardubicích, které se vyznačuje svým odborným know-how a osobních přístupem. Specializuje se na dodávání komplexní ticketingové platformy pro pořadatele různých událostí - od sportu až po kulturu.

 

 

F-DRIVE - česká obchodní společnost, která má blízko k motorsportu, hlavním produktem je svěží energetický nápoj a ovocné limonády, které osvěží a nabudí smysly. Nápoj vítězů.

 

 

PESCH MOTORSPORT - výroba a prodej laminátových autodílů na závodní vozy

 

 

EXPRES AUTO - malobchodní a velkoobchodní prodej náhradních dílů a doplňků na vozy všech značek, s provozem autoservisu, pneuservisu a automyčky. Partner věnoval ceny do všech kategorií.

 


 


Mediální podpora: Iracingnews.cz, Motor-max.cz, Jednodusemotorsport.cz, ctsa.cz, motolevel.com, sportfoto.media, Motorsportfoto.eu, E-mostecko.cz, Mostecky-denik.cz, Autodrom-most.cz, constructorsf1.com, Mostecka-vlastovka.cz..

 

a dále .. Našim závodníkům a jejich teamům za to, že měli chuť s námi jezdit a podpořit nás a dále Všem, kteří se podíleli jakkoliv na organizaci či spolupráci okolo cupu za celou uplynulou sezónu a zasadili se o jeho přípravu a samotný chod závodů.


DĚKUJEME....

Doufáme, že všichni na slavnostní vyhlášení dorazíte. Těšíme se na Vás.

 

za team Carboniacupu - PET

 

orologi replica
rolex fake
rolex replica
fake watches uk