Reklama

 

Reklama

  

 

 

 

 


TOP 10 - 2019

 1. M. Hanzl   84b.

 2. H. Rieger  81b.

 2.  N. Dauerer   81b.

 3.  MiVi  77b.

 4.  J. Procházka  75b.

 4.  A. Gollner  75b.

 5.  M. Křeček  62b.

 6.  G. Stubenrauch  60b.

 7.  O. Haeusner  59b.

 8.  D. Luderer  56b.


Celkové bodování jednotlivých tříd

 

Vítězové skupin 2019

 
   
 SKUPINA A
 
 1.
N. Dauerer 
81b.
   2.
J. Procházka 
75b.
   3.
G. Stubenrauch
60b.
   4.
O. Haeusner
59b.
      SKUPINA B
 

1.
M. Hanzl
84b.

2.
A. Gollner
75b.
   3.
P. Szilágyi
53b.

4.
M. Beer
52b.
    SKUPINA C
 
   1.
MiVi
 77b.
   2.
M. Křeček
 62b.
   3.
K.H.Matzinger
 53b.
   4.
J. Křeček
 50b.
    SKUPINA D
 

1.
H. Rieger
 81b.
 2.
D. Luderer
 56b.

3.
L. Světinský
 50b.

4.
T.Mohelnický
 45b.

Carboniacup v Mostě zahájil svou devátou sezónu

15.04.2019

 

Carboniacup v Mostě zahájil svou devátou sezónu - LUTOPOL RACING DAY

 

 

Devátou závodní sezónu zahájil Carboniacup jak jinak, než na domácí trati autodromu v Mostě. Garantem tohoto závodu a finanční prostředky vložila firma Lutopol a tedy se tento závodní den jmenoval Lutopol Racing Day. Sto pilotů brázdilo autodrom v tréninkových jízdách, kvalifikacích a v odpoledních hodinách vyvrcholilo jejich snažení při bodovaných závodech. O zajímavé momenty rozhodně nebyla nouze, ani při předjíždění pomalejší jezdců. O mezinárodní pole jezdců se postarali Němci, Slováci, Holanďan, Chorvat, Rakušané, či Poláci.

Skupina A byla plně obsazena, proto se jela rozdělená na dva závody. Slabší objemy v A1 do 1600ccm přinesla první bodované vítězství pro Němce Nico Dauerera s VW Golf, který zvítězil před navrátilcem Jiřím Mikou s Citroenem Saxo VTS a Němcem T.Rothem na Ladě 2105, bramborovou medaili odvezl Miroslav Pešek s Fordem Fiesta. Ve dvoulitrech A2 projel vítězně cílem Jiří Zeman s Hondou CRX, před Janem Teuserem s další Hondou CRX a bronzový post obsadil Pavel Zeman s Mazdou RX8., který loni vládl skupině B a stal se i absolutním vítězem roku 2018. Ve třílitrech neboli A3 se odehrával souboj Německo-Polsko, přičemž zlato pobral Němec Walter Förster s BMW M3, před Marcusem Dietzem na dalším BMW a Polákem T.Saczinskim s Porsche 944. Ve skupině A7 do 2000 s většími úpravami, který se ještě vešel do první skupiny závodu áček měl vítěze v Němci G.Stubenrauchovi na VW Scirocco, před Jiřím Sedlákem na Hondě S2000 a na dalším VW Scirocco jedoucím Josefem Dauererem z Německa.

Skupina A+ přivítala jezdce silnější objemů a větších úprav. A4-3500ccm se stala kořistí Jiřího Procházky s BMW M3, když jeho největší soupeř Otto Svoboda závod nedokončil a Jan Starosta s Fordem Mustang GT4 do závodu neodstartoval. Ve skupině A8 dominoval Petr Suchomel s Renaultem Megane Trophy, před Lukášem Suchomelem na Lotusu Elise a Jiřím Urbanem s Ultimou GTR. Nejsilnější áčka A9 nad 3500ccm vyhrál Richie Rich s Audi R8 LMS týmu K+K, před Dennisem Waszkem s Lamborghini EVO a Rakušanem Oliverem Michaelem s Porsche GT3 Cup.

 


 

Nejméně obsazenou skupinu B doplní během roku ještě závodníci ze Slovenska s Fiaty Abarth. Ve dvoulitrech zvítězil jeden nováček nad druhým, tedy Aleš Göllner s Hondou Civic, před Ivo Štaidlem s Alfou Romeo. Ve třílitrech se pozlatil Martin Hanzl na Alfě Romeo, před Zdeňkem Čurdou na BMW M3 a bronz bral nejpravidelněji se účastnící jezdec Tomáš Beneš s další Alfou Romeo. Ve třídě do 3500ccm zvítězil osamocený Radek Zimmer s Lotusem Exige. V nejsilnějších strojích B5 nad 3500ccm vévodil jezdeckému poli Slovák Miroslav Beer se Subaru WRX Sti, před Lubošem Sázavou na Porsche 911 a Ing. Nebřenským s Corvette Callaway. Toť cestovním vozům za dost a budeme se věnovat závodům prototypů, speciálů a formulových monopostů. Ve společné jízdě cesťáků se skupinou C3 do 1600ccm zvítězil Jürgen Kapeller, před MiVi a bronzový skončil Ondřej Hejduk všichni jedoucí na Caterhamu.

Samostatný závod skupiny C speciálních vozů přivedl na start silnější Caterhamy, KTM X-bow, prototypy Radical, PRC, ale také větší motokáry Performery a Evolutiony. Skupina C1 do 1400ccm patřila tentokrát Peteru Elkmannovi s Performerem z Německa, před nováčkem Polákem Szymonem Urbaniakem a K.H.Matzingerem z Rakouska, startujícími na stejných strojích. Ve skupině C2 nad 1400ccm zvítězil s velkým prototypem Peter Kormann z Německa na PRC Audi Turbo, který s přehledem porazil druhého Slováka Rudolfa Radiče s Radicalem SR3 RS a Martina Kunce jedoucím také s Radicalem SR3. V C4 nad 1600ccm porazil Jan Mareček s KTM X-bow Martina Křečka s Caterhamem R600 a další KTM Miroslava Šimona.

 

 

Velmi početné pole čekalo diváky v Mostě ve skupině D formulových vozů. Nechyběly ani monoposty MTX, Estonia, formule Renault, nebo čistokrevný monopost Dallara GP2, se kterým se seznamoval při prvních závodech Lubomír Světinský. Celkem tedy úctyhodných 24 formulí.

Ve skupině D1 do 1400ccm jezdí velmi rychlý Honza Rieger s Glorii C8F Evo, Honza bohužel v sobotním tréninku vlivem neočekávané technické závady na své formuli vylétl z trati a celou noc s teamem pracovali na zprovoznění poškozené formule k nedělnímu závodu, to se povedlo a zaslouženě nakonec zvítězil před Tomášem Mohelnickým také s Glorií a Němcem Martinem Waltherem s formulí BMW. D2 do1400ccm s automobilovými motory patřila do režie Pavla Langera s Autola 1/04, druhý dojel Hartmut Heidicke s Estonií 21-10 a bronzový post obsadil další Němec Jens Kaute s MT77. D3 měla poměrně velkou úmrtnost vozů z 8-mi dojeli jen 4. V 1600ccm vozech tedy zvítězil Bernd Weber na Estonii 25, před krajankou Jeanette Siegert na MT77-3 a Heiko Wernerem s další Estonií 25. Dvoulitry, neboli D4 přivedly na start formule Renault 2,0, kde zvítězil Danny Luderer z Německa z HKC Academy, před krajanem Tim Rädleinem a Václavem Laušmanem. Radek Polák z Lutopolu své časy během víkendu zlepšoval, ale zatím se musel spokojit se čtvrtou příčkou. Souboj Luderera, Riegera a Zajíce o celkové první místo zvedal diváky ze sedadel.

Luderer nakonec dostal penalizaci za předjíždění pod žlutou vlajkou. Ve skupině nejsilnějších formulí D5 zvítězil Václav Zajíc z GT2 Motorsportu s Tattusem F4, druhý dojel s novou Dallarou GP2 Lubomír Světinský, který určitě po důkladném seznámením s novou technikou předvede příště ostřejší jízdu.

Další závod, tedy dvojzávodní den čeká fandy motorsportu 22.5. na Slovakiaringu.

Těšíme se na viděnou.

Vláďa Rožánek + PET, Carboniacup team 2019